Elemzések Nagyobb valószínűséggel ütheti el egy e-autó, mint egy benzines

Nagyobb valószínűséggel ütheti el egy e-autó, mint egy benzines

autopro.hu/R.K.E. | 2024.05.26 12:16

Nagyobb valószínűséggel ütheti el egy e-autó, mint egy benzines

Fotó: Pexels

A brit közúti balesetek elemzése szerint a hibrid és elektromos autók nagyobb valószínűséggel ütik el a gyalogosokat, mint a benzines vagy dízeles járművek, különösen a városokban.

Hirdetés

Az akkumulátoros autók 32 milliárd mérföldnyi, illetve a benzines és dízeles autók 3 milliárd mérföldnyi útjának adatai azt mutatták, hogy az elektromos és hibrid autók kétszer nagyobb valószínűséggel ütköznek gyalogosokkal, mint a fosszilis üzemanyaggal működő autók, és háromszor nagyobb valószínűséggel teszik ezt városi területeken.

Hogy miért veszélyesebbek a környezetbarát autók, nem világos, de a kutatók azt gyanítják, hogy több tényező is felelős érte. Az elektromos autók vezetői általában fiatalabbak és kevésbé tapasztaltak, és a járművek sokkal halkabbak, mint a belső égésű motorral hajtott autók, így nehezebb őket hallani, különösen a városokban. Ha elektromos autóra váltunk, ne feledjük, hogy ez egy újfajta jármű. Sokkal csendesebbek, mint a régimódi autók, és a gyalogosok megtanultak úgy közlekedni az utakon, hogy a forgalom zaját is figyelik. Ezen járművek vezetőinek különösen óvatosnak kell lenniük.

2017-ben az Egyesült Államok Közlekedési Minisztériumának jelentése szerint az elektromos és hibrid autók 20 százalékkal nagyobb kockázatot jelentenek a gyalogosokra nézve, mint a benzines és dízeles autók, és 50 százalékkal nagyobb a kockázat alacsony sebességű mozgások során, például a kanyarodás, a tolatás, a forgalomban való elindulás és a megállás.

Vidéken nem veszélyesebb

Vidéken az akkumulátoros autók nem voltak veszélyesebbek, mint a benzines vagy dízeles járművek de a városokban háromszor nagyobb eséllyel ütköztek gyalogosokkal – állapították meg a kutatók. 2019 júliusa óta minden Európában értékesített új hibrid és elektromos járműnek rendelkeznie kell akusztikus járműriasztó rendszerrel, amely hangot ad ki, ha az autó lassan halad, de több százezer elektromos autó közlekedik az utakon a készülékek nélkül.

Nicola Christie, a UCL közlekedésbiztonsági professzora szerint az emberek a hangokra hagyatkoznak, amikor megbecsülik a járművek jelenlétét, sebességét és helyzetét. Ha ezek a jelzések hiányoznak, az nagyon problémás lehet az emberek számára a forgalmas városi területeken. A probléma súlyosbodhat a gyenge látásélességű emberek vagy a gyermekek esetében, akik nehezen tudják megítélni a járművek sebességét és távolságát.

De nem az elektromos autók észlelésének nehézsége az egyetlen probléma. Az elektromos autók általában hamarabb képesek felgyorsulni, és általában sokkal nehezebbek, némelyikük súlya kétszerese a benzines autóknak, így a féktávolságuk is hosszabb – írja a The Guardian.

Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!

Hirdetés

Kiemelt Partnereink