Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Budapestről egyszer már elküldött buszokat bérel a BKV
2024.05.05 12:23Ön tudja, hogy miért levegővel töltjük fel az abroncsokat?
2024.05.05 08:18Az MI megmondja a politikai hovatartozását pusztán az arcára nézve
2024.05.05 04:20Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Már hajóhiány is nehezíti az autóipar helyzetét
Az autóiparnak, ami már eddig is félvezetőhiánnyal és magas inflációval volt kénytelen bajlódni, már egy újabb probléma, a járműszállító tengerjáró hajók hiánya is fejfájást okozhat.
A kapacitáshiány jól megmutatkozik a hajózási díjakban. A gépjárműveket mozgató hajóstársaságok naponta mintegy 80 ezer dollárt keresnek, ami 2000 óta a legmagasabb érték – derül ki a Clarkson Research Services, a világ legnagyobb hajóbrókeréhez tartozó cég adataiból.
A hajtós kapacitások stagnálása, karöltve a 2020 második fele óta fokozatosan erősödő kereslettel, új rekord magasságba lökte az egyszerre akár 6500 autót is szállítani képes hajók díjait. Egy körülbelül hatvan napos út járművenként 740 dollár költséget jelent a fuvaroztatónak a Bloomberg számításai szerint – ez ötszöröse a járvány előttinek.
Meglett az elmúlt évek böjtje
A járműszállítással foglalkozó Gram Car Carriers vezetője, Georg Whist szerint a díjak növekedése miatt egyes gyártók már az elégséges hajókapacitás megszerzése miatt aggódnak. „Az emberek attól tartanak, hogy nem képesek hozzájutni a szállítási kapacitáshoz. A kellő befektetés sok évig elmaradt, és mikor a kereslet továbbra is jelen van, eljön a nap mikor ez kiütközik” – fogalmazott Whist.
Az autók tengeri szállításában a legnagyobb importőrök az USA, Európa és az Egyesült Királyság a Clarkson szerint. Ugyanakkor egyre több járművet exportálnak Kínából, ami növekvő terhet ró a kapacitásokra, egyúttal megosztva azokat – derül ki a The Detroit News cikkéből.
Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!