Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Törökország lendíti előre a Fordot
2024.05.01 12:22Eredményesen fejleszti az ellátási láncokat az MI
2024.05.01 04:21Új központot épített a szegedi Stravaco
2024.04.30 17:17Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Leszerepeltek megbízhatóságban az e-autók
A Consumer Reports (CR) amerikai fogyasztóvédelmi szervezet idén is elkészítette autó megbízhatósági felmérését, amiből kiderült, hogy a tisztán elektromos autók durván kétszer annyi meghibásodástól szenvednek, mint konvencionális hajtású társaik, a plug-in hibridek esetében pedig még rosszabb a helyzet.
A CR idén több mint 330 ezer autóról gyűjtött meghibásodási adatokat, ezek között 2000-2023 közti modellévű, illetve néhány már idén utakra került 2024-es modellévű jármű szerepelt.
Az egyes típusok értékelése során a jelentéktelen hibákat, mint például a fékcsikorgást, és a drága, nem garanciális javítást igénylő hibákat egyformán figyelembe veszik. Emellett a számításba a felhasználók elégedettségi kérdőíveit, a CR saját tesztjeinek eredményét és egyéb biztonsági adatokat is beemelnek, így kapva meg az egyes modellek megbízhatósági értékét.
Kevesebb hibalehetőség, mégis több baj
Minden járműkategória közül a tisztán elektromos rendelkezik a legkevesebb hibakategóriával, összesen 12-vel. Ezzel szemben a több komponensből álló belső égésű autók 17 hibaterületet tartogatnak. Mégis, a villanyautókban átlagosan 79 százalékkal több meghibásodás jelentkezik, mint konvencionális társaikban.
Az elektromos autók és SUV-k az 1-től 100-ig terjedő megbízhatósági skálán 44 és 43-as értéket értek el, míg az amerikai piacon forgalmazott elektromos pickupok esetében az átlagos érték mindössze 30. A CR szerint az elektromos modellek elektromos motorja, töltőrendszere és akkumulátora mind jelentkeztek hibahordozóként a vizsgált modelleknél. Az ilyen hibák által érintett típusok között szerepel például a Ford Mustang Mach-E, a Hyundai Ioniq 5, a Kia EV6, a Toyota bZ4X és a VW ID.4.
Az akkumulátoros elektromos autóknál jóval roszabbul szerepeltek a plug in-hibridek: a CR szerint ezek átlagosan 146 százalékkal több hibától szenvednek, mint a csak belső égésű motorral rendelkező típusok. Ezek az autók rendelkeznek a legtöbb, összesen 20 hibaterülettel a hagyományos és elektromos hajtás kombinálása miatt. Ugyanakkor vannak olyan hálózatról tölthető hibridek, amik kilógnak a sorból, és átlag feletti megbízhatósággal büszkélkedhetnek, ilyen a Toyota RAV4 Plug-in Hybrid és a Kia Sportage.
Meglepő módon a sima hibridek nem csak hogy megbízhatóbbak, mint az előző kettő kategória, de még a belső égésű autóknál is átlagosan 26 százalékkal kevesebb meghibásodást mutatnak. A CR a kifejezetten megbízható hibridek közé sorolja a Lexus UX és NX Hybrid modelleket, valamint a Toyota Camry Hybrid, Highlander Hybrid, és RAV4 Hybrid típusait.
A japán autókkal van a legkevesebb gond
A CR az egyes típusok megbízhatósági eredményei alapján a márkákat is értékeli, majd rangsorolja. Idén a legmagasabb megbízhatósággal sorrendben a Lexus, Toyota, Mini, Acura és Honda márkák rendelkeztek – ezek a 100-as skálán 79 és 70 pont közti eredményt értek el.
A gyártók származását nézve az ázsiai márkák megőrizték vezetőszerepüket az átlagosan 63 pontos megbízhatósági értékükkel. A tíz legmegbízhatóbb brandből hét ázsiai központú – a Toyota és a Honda kettő-kettő márkáján kívül még a Subaru, a Mazda és a Kia van a TOP 10-ben.
Az európai márkák a második helyen vannak 46 pontos átlaggal, a TOP 10-be a Minin kívül a Porsche és a BMW jutott be. Az amerikai márkák átlagosan 39 pont eredményt értek el a megbízhatósági skálán.
Érdekesnek találta ezt a hírt? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari történésekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!