Elemzések Kínától várják a növekedést a turbófeltöltők gyártói

Kínától várják a növekedést a turbófeltöltők gyártói

Panker Gergő | 2015.03.23 09:14

Kínától várják a növekedést a turbófeltöltők gyártói

A kínai turbófeltöltő-ipar jelentős fellendülésnek néz elébe köszönhetően az egyre bővülő piaci részesedésnek, illetve a személyautók gyártási volumenében várható növekedésének.

Hirdetés

A turbófeltöltők gyártása Kínában jelentős fellendülésnek nézhet elébe a következő öt év során köszönhetően az ország személyautó-piacán várható jelentős növekedésnek. A turbómotorok piaci részesedésének folyamatos bővülésével a turbófeltöltők beszállítói helyi gyárak építésével készülnek a globális és a helyi gyártói igények kielégítésére - olvasható a supplierbusiness.com elemzésében.

Bár a személyautó-piacokon 2021-ig várhatóan továbbra is a szívómotorok dominanciája várható, a turbómotorok egyre népszerűbbek lesznek az elkövetkezendő évek során. Az IHS Automotive előrejelzése szerint a turbómotorok piaci részesedése Kínában az idei évben várható 30 százalékról 2019-re 50 százalékra nőhet majd.

A Mahle új szereplőnek számít a turbófeltöltők piacán Kínában

A növekedés motorjai a VW és a GM óriásvállalatok lehetnek, amelyek nemrég vezettek be turbómotorokkal ellátott modelleket a kínai piacon. Rajtuk kívül a BMW, a Daimler-Benz, a Ford és a PSA is tervezi, hogy a következő évek során turbófeltöltős motorokat dob piacra az ázsiai országban. 2014 novemberében a BorgWarner bejelentette, hogy fejlett turbófeltöltő-rendszereket szállít a Volkswagen legújabb, a kínai piacra szánt négyhengeres benzinmotorjaihoz.

Ezen felül a helyi gyártók, a Brilliance, BYD Auto, Changan, Chery, Dongfeng, FAW, Geely, Great Wall és SAIC Motor szintén turbómotorok fejlesztésén dolgoznak új generációs benzines erőforrásaikhoz. A turbófeltöltők jelenleg leginkább a dízelmotorokra jellemzőek, olyannyira, hogy a legtöbb Kínában eladott dízelmotort turbófeltöltővel szerelték. A tavaly modellfrissített Geely EC7-t például a régebbi 1,5, illetve 1,8 literes szívómotorok helyett ma már 1,3 literes turbómotorral kínálják.

A növekedés motorját egyértelműen az ország fogyasztási célértéke képezi, amelyet a jelenlegi 6,9 l/100 km-ről 2020-ra 5 l/100 km-re csökkentenek, ami további keresletnövekedést eredményezhet. A motorok méretének csökkentése egy kulcsfontosságú technológia a fogyasztási adatok leszorításának szempontjából, mivel a kisebb méret alacsonyabb súrlódással, illetve kisebb tömeggel jár. Továbbá rendkívül fontos, hogy a motor magasabb fordulatszámon, a fogyasztás, illetve a szén-dioxid-kibocsátás szempontjából hatékonyabb sávban üzemel.

A turbófeltöltő-piac legnagyobb részét a kisméretű turbók teszik ki. Az IHS Automotive előrejelzése szerint 2017-ig a turbófeltöltők számára a legnagyobb mértékű növekedés az 1,1 és 2 liter közötti hengerűrtartalmú motorok piacán várható. A 2011-es évhez képest a turbómotorok gyártási volumene ebben a szegmensben akár meg is duplázódhat, túlszárnyalva a 26 milliós darabszámot.

A Honeywell tavaly szeptemberben nyitott új üzemet Kínában

A kínai autógyártásban várható növekedéssel együtt a turbómotorok növekvő piaci részesedése óriási profitlehetőségeket kínálhat a beszállítóknak. A BorgWarner arra számít, hogy a kínai személyautó-piac a 2014-ben jegyzett 4,2 millió járműről 2019-re 8,6 millióra bővül.

Az olyan jelentős turbófeltöltő-gyártók, mint a Honeywell, a BorgWarner, a Mitsubishi Heavy vagy az IHI, jelentős nyereségekre számítanak, miközben újabb beszállítók is megjelenhetnek meg a piacon. Az új szereplők, mint például a Bosch-Mahle és a Continental, 2017-re összesen 6 százalékát szerezhetik meg a turbófeltöltők piacának. A Bosch Mahle Turbo Systems (BMTS) a Robert Bosch és a Mahle vegyesvállalata, tavaly decemberben nyitotta meg első üzemét, és már számos megrendelést is magáénak tudhat.

A BorgWarner növekedési stratégiája az egyre növekvő keresletre épít. A beszállító arra számít, hogy új hajtáslánc üzletágának értéke a tavalyi évhez képest 26 százalékos növekedést követően 2016-ig eléri a 2,9 milliárd dollárt. A vállalat a megrendelések 80 százalékát várja a motorral kapcsolatos alkatrészektől, például turbófeltöltőktől. A vállalat Kínában található üzeme a múlt héten ünnepelte a gyártósorról legördülő 5 milliomodik turbófeltöltőt.

A Honeywell és a BorgWarner is egyaránt múlt év szeptemberében nyitott üzemet Kínában. A Honeywell Vuhanban található üzeme megtriplázta a vállalat korábbi turbófeltöltőkkel kapcsolatos kapacitását, míg a BorgWarner nemrég második kínai üzemét nyitotta meg Tajcsangban.

Via supplierbusiness.com

Kiemelt Partnereink