Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Racionális döntés Magyarországon tartani a járműipari termelést
2024.05.16 16:26Két újabb kínai gyártó jelent meg Magyarországon
2024.05.16 13:25A Bosch továbbra is jól teljesít Magyarországon
2024.05.16 12:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Karbonsemlegessé vált a győri Audi – ez történt a 41. héten
Az Audi Hungaria az Audi második telephelyeként váltott át a szén-dioxid-semleges működésre. A japán autógyártók a brit kormánnyal fizettetnék ki a brexitet, a német Continental pedig több üzletágát is eladná, hogy csökkentse költségeit. Összefoglaltuk, mi történt az elmúlt héten a járműiparban, a kiemelésekre kattintva bővebben olvashat a témákról.
Európa legnagyobb, tetőre szerelt napelemparkjának befejezésével teljesen karbonsemleges üzemre állt át az Audi Hungaria, amivel az Audi második klímasemleges telephelyévé vált.
A Vitesco Technologies több részletet is megosztott egy új fejlesztéséről, a ráfröccsöntött elektronikus sebességváltó-vezérlőről, amit 2021-től Debrecenben is gyártani fognak.
Nem mindenkinek tetszenek a Volkswagen tervei
A Volkswagen kisebb szerepet szánna a Škodának, ami nem csak a vállalaton belül okozott visszhangot, ugyanis az egykori cseh miniszterelnök és a korábbi iparügyi miniszter is cselekvésre szólította a cseh kormányt.
Erős harmadik negyedévet zárt a BMW Csoport, Kínában az év eddigi részében már több autót is adott el, mint 2019 azonos időszakában. A BMW ezzel egy időben úgy számol, hogy magyarországi értékesítései idén megközelíthetik a tavalyit.
A Daimler új, átfogó stratégiát mutatott be a jövedelmezősége növelése és a versenyképessége javításának céljából. Az is kiderült, hogy a Sharp licensz szerződést kötött a német vállalattal, miután bebizonyította, hogy az jogtalanul használta fejlesztését.
A brexittel kapcsolatban is érkezett hír. A Nissan és a Toyota állítólag a brit kormányt kötelezné arra, hogy térítsék meg a vámok értékét, amennyiben nem sikerül megállapodást kötni az unióval.
A szállítmányozásban is úton az elektromos forradalom
A Hyundai átadta Svájcban a világ első sorozatban gyártott hidrogénes teherautójának első darabjait. A gyártó az évtized során Európa más országaiban, Észak-Amerikában és Kínában több tízezer hidrogén üzemanyagcellás tehergépkocsit kíván értékesíteni.
Elon Musk pedig azt közölte egy közösségi oldalon, hogy 2021 lesz az év, mikor a Tesla autói az indiai piacra is megérkeznek.
Németországban pedig rekord gyorsasággal készült el a több európai autógyártónak is szállító Alkasol AG új akkumulátorgyára.
Leépítések és átalakítások
Az elektromobilitás miatt szükségessé vált költségcsökkentési programjának keretében a szintén német Continental több üzletágától is megválna.
A német gazdasági miniszter kizárta annak a lehetőségét, hogy a német állam részesedésszerzéssel segítse ki a thyssenkruppot, mely többek között az autóipari mérnökei között készül leépítésre.
Arról is beszámoltunk, hogy az Európai Bizottság nemrég kartellben részvétel miatt szabott ki büntetést kettő német autóipari beszállítóra. A cégek egy kanadai vállalattal működtek közre, ami végül bejelentést tett a törvényellenes együttműködésről.
Az amerikai BorgWarner sikeresen integrálta szervezetébe a Delphi Technologiest. A hajtásláncok gyártásával foglalkozó vállalat azt reméli az akvizíciótól, hogy azzal növelheti versenyképességét a villanyautók hajtáselemeinek gyártásában.
Fiatalodik a hazai buszállomány
A tervek szerit több száz dízelüzemű, helyközi kivitelű buszt szerez be jövőre a Volánbusz, támogatva azt a célkitűzést, hogy 2031 végéig hat év alá szorítsák a járművek átlagéletkorát.
A magyar autópiac helyzetéről a Duna Autó Zrt. készített összefoglalót, amiből kiderült, hogy a helyzet közel sem olyan rossz, mint ahogy azt sokan a járvány elején gondolták. Kiderült továbbá az is, hogy Németországban pedig az újautó-eladások száma szeptemberben már meghaladta az előző évit.
Szintén szeptemberi viszonyokat tükröz a Deloitte felmérése, mely szerint a nagyvállalatok pénzügyi vezetői meglepően optimisták.
Egy elemzésünkben mi pedig azt néztük meg, hogy milyen irányba fejlődik a magyar autóipari dolgozók megbecsültsége. Vizsgálatunkban a szakszervezetek és a képzések kérdésére is kitértünk.