Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Egy zsugorodó tóban kell halásznia a magyar beszállítóknak
2024.05.21 16:16Nincs elég töltő, késik a kínai elektromos SUV
2024.05.21 15:19Tiltott kínai alkatrészekkel importálhatott autókat a BMW
2024.05.21 13:17Ellephetik a gyárakat az emberszabású robotok
2024.05.21 12:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Ismét támadás alatt a plug-in hibridek
A Grazi Műszaki Egyetem által a Transport & Environment (T&E) környezetvédelmi civil szervezet megbízásából végzett tesztek igazolták, hogy a plug-in hibridek legújabb generációja városi és ingázó utakon az állítottnál lényegesen több szén-dioxidot bocsát ki.
A T&E két évvel ezelőtt már megállapította, hogy a plug-in hibrid technológia hosszabb útvonalon lényegesen többet szennyez a meghirdetettnél.
A közúton végzett tesztek során három új plug-in hibrid modell, egy BMW 3-as sorozat, egy Peugeot 308 és egy Renault Megane a meghirdetettnél még teljesen feltöltött akkumulátorral indulva is több szén-dioxidot bocsátott ki. A BMW a hivatalos érték háromszorosát bocsátotta ki egy tipikus ingázó útvonalon. A Peugeot 308 és a Renault Megane plug-in hibridek jobban teljesítettek, azonban így is 20, illetve 70 százalékkal többet bocsátottak ki a megadottnál a viszonylag rövid 55 kilométeres úton.
Városi vezetés közben a Peugeot a meghirdetett elektromos hatótávolság 53 százalékát érte el egyetlen feltöltéssel, míg a BMW csak 74 százalékát. Egyedül a Renault tudta teljesíteni a meghirdetett elektromos hatótávolságot. Azonban a Renault egyetlen feltöltéssel mindössze 50 kilométert tehet meg tisztán elektromosan, és nincs gyorstöltési lehetősége. Így közepes távolságokon a Renault zéró kibocsátású használata limitáltnak ígérkezik.
Megbízható a geo-fencing technológia?
A BMW új geo-fencing technológiát vezetett be, amely a városokban automatikusan zéró emissziós elektromos vezetésre állítja át a plug-in hibrideket. A Graz városában végzett tesztek során azonban a BMW 3-as kétszer is bekapcsolta motorját. Ezenfelül a BMW városon kívül visszafogta az akkumulátor használatát, tekintettel a limitált kibocsátási zónákba behajtás eshetőségére. Ezek alapján a T&E szerint a geo-fencing technológia nem garantálja a zéró emissziós vezetést városban, valamint növelheti a kibocsátást azon kívül.
Magasabb kibocsátás, magasabb költségek
A céges autók az új plug-in hibrid értékesítések 71 százalékát teszik ki. A kutatások bizonyítják, hogy a kilométerek túlnyomó többségét csak a belső égésű motorra támaszkodva teszik meg, és ritkán töltik őket. Az üres akkumulátorral végzett tesztek során a BMW, a Peugeot és a Renault autói a meghirdetettnél 5-7-szer több szén-dioxidot bocsátottak ki. A T&E szerint a kormányoknak fel kéne hagyniuk a plug-in hibrid flottajárművek támogatásával és megadóztatásukat a valós környezetszennyezésükre kellene alapozniuk.
Az európai országok tavaly csaknem 350 millió eurót költöttek a BMW, a Peugeot és a Renault plug-in hibrid járműveinek vásárlási támogatására. A T&E továbbá rámutat, hogy a plug-in hibrid tulajdonosoknak magasabb összköltséggel kell számolniuk az akkumulátoros elektromos járművekkel rendelkező társaikhoz képest. Egy Peugeot 308 plug-in hibridről egy Citröen eC4-re váltó autós négy év alatt átlagosan 4800 eurót spórolna az EU-ban. Az elektromos Renault Megane-nal a plug-in hibriddel szemben 1300 eurót takaríthatna meg, míg a plug-in hibrid 3-as BMW helyett egy Tesla Model 3 választásával 2600 eurót spórolna meg – olvasható a Green Car Congress cikkében.
Érdekesnek találta ezt a hírt? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari történésekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!