Elemzések Hiába a nagy visszhang, a BMW hisz az előfizetésben

Hiába a nagy visszhang, a BMW hisz az előfizetésben

autopro.hu/E.M. | 2022.08.10 04:23

Hiába a nagy visszhang, a BMW hisz az előfizetésben

Fotó: BMW Group PressClub Global

Az autós előfizetéses szolgáltatások ötletét nem fogadták ujjongva a vásárlók. A BMW nemrégiben maga is szembesült ezzel, amikor az előfizetéses ülésfűtés lehetősége véletlenül elérhetővé vált a dél-koreai ügyfelek számára. Az autógyártó bár korrigálta a hibát, szerinte az ilyen szolgáltatásokkal szembeni ellenszenv idővel csillapodni fog.

Hirdetés

A BMW az Egyesült Királyságban tovább lép az ülésfűtéses előfizetéses szolgáltatással, amely funkció havi 15 fontba (18 dollárba) kerül a tulajdonosoknak. A vásárlók úgy tudnak spórolni, ha egy éves hozzáférést vásárolnak 150 fontért, három évit 250 fontért vagy a korlátlan opciót választják 350 fontért. A német autógyártó úgy véli, hogy az új rendszer 2030-ra 5 milliárd euró forgalmat generálhat.

A BMW a Bloombergnek elmondta, hogy az előfizetéses szolgáltatásaik nagyobb rugalmasságot biztosítanak járműveikben, például úgy, hogy az ülésfűtésért csak a téli időszakban fizetnének az ügyfelek. Az Egyesült Államokban a BMW menetrögzítő kamera használatát és távoli motorindítást tesz lehetővé előfizetéses úton. A jövőben más szolgáltatások is fizetőssé válhatnak, mint például a hajtáslánc teljesítményét fokozó funkciók.

Az előfizetés jelenti a jövőt?

Nem minden autógyártó látja a jövőt az előfizetéses szolgáltatásokban. Jim Farley, a Ford vezérigazgatója az év elején azt mondta, hogy a vállalatnál nem valószínű az előfizetéses rendszer bevezetése olyan dolgokért, mint az ülésfűtés, azonban a gyártó úgy gondolja, hogy ezek 2030-ra akár egy 20 milliárdos piacot is jelenthetnek.

A Stellantis szerint is rejlik potenciál az előfizetéses szolgáltatásokban és más konnektivitási technológiákban. Az autógyártó tavaly év végén egy 20 milliárd dolláros szoftvertervet mutatott be, amely a jövőbeli modelleket készíti fel az ilyen megoldások implementálására.

Gyökeres változásokat hoz az új modell

Az előfizetéses szolgáltatások, akárcsak az elektromos hajtásláncok, gyökeresen megváltoztathatják a jövőben azt, ahogyan autókat vásárolunk és adunk el. Az ötlet, hogy bizonyos szolgáltatásokért csak akkor fizessünk, amikor szükség van rájuk, remekül hangzik, de ez nem csökkenti a hardverköltséget, amelyet sok ilyen funkció igényel.

Vajon az autógyártók veszteséggel fogják építeni és eladni az autókat, abban a reményben, hogy az előfizetéses szolgáltatásokból fedezni tudják a különbözetet? Ha az ügyfelek nem akarnak fűtött üléseket, és soha nem fizetnek elő, akkor is fizetniük kell majd a hardverért? Hogyan térülnek meg ezek az előfizetési költségek a jármű eladásakor? - teszi fel a Motor1.com azokat a nehéz kérdéseket, amiket csak az idő fog megválaszolni.

Tetszett ez a hír? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari hírekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!

Kiemelt Partnereink