Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Saját szemetéből gyárt alkatrészt a Toyota
2024.05.16 04:20A vártnál kevesebb embert küld el a Bosch
2024.05.15 17:17Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Három új beruházásba kezd a Bosch Makláron – ez történt a 28. héten
A Bosch összesen 52 milliárd forintból fog beruházásokat megvalósítani maklári telephelyén, míg a Porsche Hungaria Budaörsön építene egy képzőközpontot. Az Európai Unió bizottsága olyan javaslatokat tett le az asztalra, ami 2035-re a benzines és dízelhajtású autók forgalmazásának végét jelentik, míg Nagy-Britanniában a teherautók kibocsátásmentes hajtásra átállásának is határidőt szabnának. Összefoglaltuk, mi történt az elmúlt héten a járműiparban, a kiemelésekre kattintva bővebben olvashat a témákról.
A Bosch három beruházással is fejleszti maklári telephelyét. Az összesen 52 milliárd forint értékben megvalósuló fejlesztések részeként egy globális szolgáltatóközpont is épül, valamint bővítik a helyi termelőkapacitást.
A Suzuki további fejlesztésekbe kezd egyetlen európai, Esztergomban található gyárában. Az üzem termelékenységét új technológiák bevezetésével fogják javítani.
A Porsche Hungaria 2 milliárd forintból épít új oktatási központot Budaörsön, ahol a szervizekben és értékesítésben dolgozó munkatársaknak tartanak majd képzéseket.
Az atomerőművi szivattyúkat is gyártó, budapesti Ganz EEG Kft. a következő években több millió euróból modernizálja gépparkját a növekvő rendelésállományhoz igazodva. A vállalat rövidesen munkavállalóinak létszámát is növelni fogja.
Elektrifikáció és digitalizáció a középpontban
A Volkswagen Csoport bemutatta új stratégiáját, ami előirányozza az elektromos modellek értékesítésen belüli arányának 50 százalékra emelését 2030-ra, valamint a szoftveres fejlesztések növekvő szerepét. A vállalat egyúttal bejelentette, hogy új fejlesztési központot létesít Németországban az elektrifikáció támogatása érdekében.
A dízelbotrány kapcsán a konszern Hollandiában készül lépést tenni. Egy bírósági ítélet szerint több száz millió euró kompenzáció illeti meg vásárlóit, a vállalat azonban jelezte, fellebbez az ítélettel szemben.
A Daimler a várakozásokat felülmúló, mintegy 5,4 milliárd eurós kamat- és adófizetés előtti nyereséget ért el a második negyedévben, ami nem csak az egy évvel korábbi, de a járvány előtti értéket is jócskán felülmúlta.
A német Next.e.Go Mobile elektromos autókat fejlesztő startup Bulgáriában fog autógyárat építeni. A két év alatt elkészülő üzemben mintegy ezer ember dolgozhat majd.
Megkapta a TÜV jóváhagyását a kínai Nio elektromosautó-gyártó, hogy Európában is megkezdhesse a kínaihoz hasonló akkumulátorcserélő állomások telepítését.
A kínai céghez hasonlóan Vietnám első autógyártója, a VinFast is arra készül, hogy betörjön az európai piacra, ennek érdekében pedig Észak-Amerika mellett nemrég itt is képviseleti irodát nyitott.
A Northvolt az első, végül a Volkswagen üzemeltetésébe kerülő akkumulátorgyára mellett egy másodikat is építene Németországban.
Szárnyaltak az eladások
Kiváló második negyedéven van túl az AutoWallis. Az elmúlt három hónapban még a tavalyi tranzakciókat figyelembe nem véve is megduplázódott az új gépjárművek értékesítése éves összevetésben.
Már Kelet-Közép-Európa hat országában érhető el a Mol elektromos autók töltését segítő Mol Plugee elnevezésű alkalmazása, ami egységes fizetési megoldást kínál felhasználóinak.
Júniusban alig több mint 2 millió új járművet értékesítettek Kínában, amivel egymásutánban már a második hónapja estek az eladások a világ legnagyobb autópiacán.
Rossz hír a gyártóknak
Az Európai Bizottság ismertette javaslatait az üvegházhatású gázok kibocsátásának csökkentésére. A javaslatok között szerepel a benzin- és dízelhajtású személyautók fokozatos kivezetése, és 2035-től kizárólag kibocsátásmentes modellek értékesítése.
A javaslatok, amennyiben megszavazzák azokat, az egész autóipari ellátási láncra hatással lesznek, és fel fogják gyorsítani annak átalakulását az Európai Autógyártók Szövetséges szerint.
Nagy-Britannia ugyancsak bizonyos hajtástípusok betiltásával redukálná a közlekedésből származó emissziót. A kormány azt tervezi, hogy 2040-től teherautókat se lehessen konvencionális meghajtással forgalomba hozni.
Spanyolország az uniós segélycsomag egy részét az elektrifikáció támogatására fordítaná. A kormány több milliárd euróval támogatná a gyártási hálózat átállítását és az ország első akkumulátorgyárát felépítő vállalatot.