Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Világszínvonalú robotsebészet a Debreceni Egyetemen
2024.05.17 12:17A Peugeot nyolc év garanciát vezet be az elektromos autókra
2024.05.17 10:21A takarékosság bajnoka az Airbus helikoptere
2024.05.17 09:22Az EU is büntetővám bevezetését tervezi a kínai elektromos autókra
2024.05.17 08:18Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Engedhetnek az e-autók árából Európában is
Az idei évben viszonylag gyakran számolhattunk be az árháborúnak is hívott jelenségről, ami nagyjából annyit tesz, hogy az autógyártók egymásra licitálva csökkentették elektromos autóik árát. Ez a jelenség eddig elsősorban Kínára, és kicsit az Egyesült Államokra volt jellemző, Európára kevésbé. Ebben jöhet változás.
Az autógyártók egyre gyakrabban adnak árengedményeket az elektromos autók vásárlóinak Európában, így Németországban is – derül ki a PwC tanulmányából. A tanácsadócég szerint a prémium szegmensben az elektromos járművek átlagos árengedménye júniustól júliusig negyedével, 14 százalékra emelkedett. A középső szegmensben harmadával, tizenegy százalékra emelkedett az átlagos engedmény.
„Csak a mennyiségi piacon, ahol továbbra is a legmagasabb állami vásárlási prémium csábít, maradtak változatlanok a kedvezmények” - jelentette augusztus negyedikén a PwC.
Begyűrűzött Európába az árháború
Az elektromos átállás során szeretne mindenki minél nagyobb szeletet kiszakítani magának az új, egyre bővülő piacról. Eleinte a Tesla vezetésével Kínában lehetett találkozni az árak csökkenésével, de azóta egyre terjed a jelenség.
„A piaci részesedésért folytatott küzdelemben az autógyártók az elektromos autók szegmensében „kedvezményharcot” vívnak, amely immár Európát is eléri” – magyarázták az iparági szakértők. A koronavírus okozta leállások és a szűk szállítási keresztmetszetek hosszú ideig kínálathiányt és magas árakat okoztak, ám azóta ismét felpörgött a piac.
„Az adatok azt mutatják, hogy a német piacon az autógyártók egyre gyakrabban választanak kedvezményeket, és immár az elektromos autók árából is engednek” – írja a PwC tanulmánya.
Normál piaci feltételek az elektromos szegmensben
A regisztrációk közel 16 százalékos részesedésével az elektromos autók már komoly tényezők a német piacon. Ez azt is jelenti, hogy immár az elektromos szegmensben is a szokásos piaci feltételek uralkodnak - mondta Felix Kuhnert, a PwC iparági szakértője.
Az árengedmények a haszonkulcs rovására mennek. Emellett a lítium és más nyersanyagok ára ismét emelkedett, ami nem könnyíti meg a gyártók helyzetét. Európában még egy fokkal nehezebb a helyzet, mert például a Németországban gyártott elektromos autók körülbelül 40 százalékkal drágábbak, mint a Kínában gyártott és értékesített modellek – jegyzi meg az Automobilwoche.
Érdekesnek találta ezt a hírt? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari történésekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!