Elemzések Elektromos pickupok fejlesztésébe fognak a japánok

Elektromos pickupok fejlesztésébe fognak a japánok

autopro.hu/D.Á. | 2023.12.30 04:20

Elektromos pickupok fejlesztésébe fognak a japánok

Fotó: Toyota Europe Newsroom

A japán autógyártók elektromos változatot kezdtek fejleszteni a pickupjaikhoz, de ez egy nehéz vállalás az elektromos járművek magas fejlesztési költségei miatt. A pickupok főleg Délkelet-Ázsiában népszerűek, és terjedőben van a karbonsemlegesítés ötlete is a térségben, ezt igyekeznek kihasználni a japán gyártók.

A durva utakra tervezve

A pickupoknak jellemzően fedetlen hátsó rakterük van és erős motorjuk, valamint képesek nehéz útviszonyok között, terepen közlekedni. Ezeket a járműveket nem használják széles körben Japánban, a brit JATO Dynamics elemzőcég szerint viszont 2022-ben a délkelet-ázsiai újautó-piac 20 százalékát tették ki. Thaiföldön ez a szám már 47 százalék volt. A nagy pickupokat családi autónak és munkaeszköznek egyaránt használják a régióban. Észak-Amerikában az eladott új autók hét százaléka volt pickup.

Az Isuzu Motors elnöke, Shinsuke Minami elmondta, cége az elektromos pickupokat Thaiföldön is gyártaná. A márka zászlóshajója, a D-MAX tisztán elektromos változatát 2025-től forgalmazná az Isuzu. Az Isuzu globális eladásainak 30 százalékáért Thaiföld a felelős. A thai miniszterelnök elmondta, ha az ország nem mozdul el az elektromos autózás irányába, lemarad az autóipar zöldítési törekvéseiről, ezért a thai kormány kiterjesztené az elektromos autók gyártását és értékesítését.

Magas költségek, drága modellek

A legnagyobb bonyodalmat az árazás kérdése okozza. A Mitsubishi Motors a Triton pickupból tervez előállni egy elektromos változattal 2028-ban, de a cég alelnöke, Hiroshi Nagaoka szerint a nagy akkumulátor miatt drága lesz a modell. A Triton délkelet-ázsiai eladásai fedik le a gyártó globális eredményének egyharmadát. Jelenleg az alapmodell ára Thaiföldön 20.460 dollár körül alakul. Nagaoka elmondta, az elektromos változat nem biztos, hogy követni fogja a helyi piac árazási trendjeit.

A Toyota is tervezi az elektromos pickupok thaiföldi gyártását, de az értékesítés kezdődátumát nem adták meg. A Ford jobban áll a japán gyártóknál, az amerikai márka már 2022 óta forgalmazza az F-150 elektromos változatát. A JATO Dynamics szerint így is a Toyota a legeredményesebb, a globális pickup-piac 30 százalékát fedi le, a Ford 15-tel a második, az Isuzu nyolccal a negyedik. A japánok előkelő helyezéseit az európai és amerikai riválisok elektromos modelljei a jövőben megingathatják – áll a The Detroit News írásában.

Érdekesnek találta ezt a hírt? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari történésekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!

Kiemelt Partnereink