Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Hatékonyabb invertereken dolgozik a Fraunhofer
2024.04.26 12:20Ezer kilométer egy töltéssel? Ezt ígéri a CATL
2024.04.26 10:22Három üzeme is leállt a Stellantisnak
2024.04.26 09:18Szerszámgép innovációk sorát hozza az MTC az Ipar Napjaira
2024.04.26 08:23Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
E-autó felmérés – az ár és a hatótáv sokakat visszatart
A németek jóval több mint fele nem tudja elképzelni, hogy az elkövetkező 5 évben elektromos autót vásároljon. Egy felmérés szerint továbbra is az ár és a hatótáv a fő oka annak, hogy az elektromos autókat elutasítják.
Egy elektromos autó a legtöbb német számára nem jöhet szóba egy TÜV-tanulmány szerint. A megkérdezettek 56 százaléka nem tudja elképzelni, hogy az elkövetkező öt évben elektromos autóra váltson. Opció lenne az akkumulátor által hajtott személygépkocsi is, mely ellen a megkérdezettek 36 százaléka tiltakozott. A megkérdezettek csupán 3 százaléka tervez ilyen autót vásárolni.
Azért, hogy Németország elérje a klímacélokat, a szövetségi kormány és az autógyártók a következő években jelentősen több e-autót akarnak forgalomba helyezni.
Sok fogyasztó szempontjából azonban ennek rengeteg akadálya van. Elsőként a járművek árát kifogásolják (49%), a következő a rövid hatótávolság (47%), a kevés töltőállomás (39%), és a kétségek az autók környezetbarát mivoltával kapcsolatban (38%).
A polgárok „mobilitási fordulatot” akarnak
– A bejelentett következetes átállás az elektromos hajtásra és az ügyfelek fokozódó környezettudatossága most megmutatja első hatásait – mondta Joachim Bühler, a TÜV igazgatója. – Az elektromobilitásra való váltás azonban messze nem természetes folyamat. A berlini TÜV konferencián bemutatott tanulmány eredményei szerint a legtöbb német „mobilitási fordulatot” akar.
Környezetbarát? Nem olyan fontos
A legtöbbet használt közlekedési eszköz azonban egyelőre az autó maradt, melyet munkanapokon a megkérdezettek 65 százaléka használ. A villamosokat, buszokat, metrókat és elővárosi vonatokat az emberek 32 százaléka, a regionális és helyi közlekedési eszközöket csupán 8 százalékuk használja, míg 29 százalékuk biciklizik minden nap, a megkérdezettek 50 százaléka pedig naponta gyalogol.
Az, hogy környezetbarát módon közlekedjen, csupán minden negyedik embernek fontos a közlekedési eszköz kiválasztásánál. A biztonság, a rugalmasság, a függetlenség, az alacsony költségek és a kiszámíthatóság ennél sokkal nagyobb szerepet játszik. A saját autó másokkal való megosztása a megkérdezettek több mint felénél szóba sem jöhet – írta meg az Automobilwoche.