Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Arra kérik a franciákat, hogy „vezessenek úgy, mint a nők"
2024.05.20 12:21Nincs szociális érzéke az önvezető autóknak
2024.05.20 08:18Már gyógyszereket is lehet 3D nyomtatni
2024.05.20 04:17Miért kell szabályozni a mesterséges intelligenciát? Elmagyarázzuk
2024.05.19 16:16Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Bebetonozták magukat az európai autópiac sztárjai
Tavaly újra bebizonyosodott: az európai szegmensvezető modellek nagy részét egyszerűen nem lehet kiütni pozíciójából.
Az Automotive News Europe 24 különböző autótípust vizsgált meg, ezek kétharmada olyan modell, amely folyamatosan vezető saját szektorában.
A tavalyi eredmények azt is megmutatták, hogy a legtöbb kategóriában visszaesés történt az eladások terén, csupán a subcompact, az elektromos, a compact SUV, a nagy prémium, a közepes prémium SUV és az egzotikus autók terén volt növekedés. Ezek közül is különösen az elektromos autók eladásai szárnyaltak, hiszen 43,6 százalékos volt növekedés. Azt persze hozzá kell tenni, hogy a masszív bővülés a még mindig kis bázisértéknek köszönhető, piaci részesedésük az öreg kontinensen továbbra is csupán 1,1 százalék volt 2017 végén.
A pirossal jelölt hat modell új nyertese a kategóriának, a többiek pedig, úgy tűnik, bebetonozták nyertes pozíciójukat. Forrás: JATO Dynamics |
Az elektromos szegmens legnagyobb nyertese tavaly a Hyundai Ioniq volt, 22 ezer eladott darabbal, ami több mint 4 ezer darabos növekedés az előző évhez képest. Európa legnépszerűbb elektromos autója a Renault Zoe: a francia gyártó 44 százalékkal növelve eladásait, 30 ezer ilyen modellt értékesített. Népszerűsége a megduplázott akkumulátorkapacitásnak köszönhető, a gép valós körülmények között már 300 km megtételére képes egy töltéssel.
Az európai eladások növekedését erősen befolyásolta az SUV-k és crossoverek iránti megnövekedett kereslet, ez a szegmens tavaly már megközelítette az európai autó eladások egyharmadát.
A tömegpiacról a prémium kategóriák felé mozdulva azt láthatjuk, hogy a BMW X1 volt a legkeresettebb prémium SUV, 119.626 eladott darabbal, míg a Volvo XC60 épphogy lecsúszott az első helyről, 478 darabbal maradva el a 100 ezres határvonaltól.
A furgonok, kisbuszok voltak a 2017-es évben a legnagyobb vesztesei, eladásaik 12 százalékkal estek vissza. Évtizedek óta ez volt az első év, amikor kevesebb, mint egymillió darabot értékesítettek belőlük Európában.
Végül, de nem utolsó sorban a prémium kategóriás járművek folyamatos növekedése az európai piacon tavaly kicsit lelassult. Miközben eladásaik csak egy százalékkal nőttek, addig a tömegpiacra gyártott autók 3,3 százalékkal lettek népszerűbbek. A prémium kategória növekedésének lassulását nagyon kevesen várták volna.