Elemzések Az értékesítés is további digitalizálásra vár

Az értékesítés is további digitalizálásra vár

autopro.hu/D.Á. | 2021.07.05 16:21

Az értékesítés is további digitalizálásra vár

Fotó: Pixabay

Az ipari folyamatok koronavírus által indukált, intenzív digitalizálásáról sok szó esik, de hasonlóan fontos lenne az értékesítési területet is felülvizsgálni. Az igények azonnali felmérését és lereagálását lehetővé tevő, digitalizált vásárlói felületek egyre elterjedtebbek a cégek egymás közötti vásárlásai során.

Hirdetés

A vállalati szintű vásárlások, beszerzések is egyre inkább digitális platformokon történnek, így az ipari szereplőknek is igazodniuk kell ehhez. Egy felmérés során 500 ipari vállalat sales és marketing vezetőjét kérdezték meg a területük digitalizálásáról. Szinte mindannyian szeretnének fejleszteni, de csak 7 százalékuknak vannak konkrét tervei. A megkérdezett ipari cégek majdnem fele kifejezetten elmaradottnak számít, hiszen egyáltalán nem használják az olyan digitális értékesítési módszereket, mint a személyre szabott termékajánlások, a fogyasztói magatartás és trendek digitális adatok alapján történő elemzése, és az értékesítési folyamatok automatizálása. E három stratégia alkalmazása gyorsan és hatékonyan segíti a növekedést, és felfogható a jövőbe való befektetés.

Mindent látó algoritmusok

A piaci igények prediktív, adatalapú felmérése fontos lépés ahhoz, hogy az adott vállalat be tudja határolni célközönségét, és jobban ahhoz tudja illeszteni kínálatát. A potenciális vásárlóként jegyzett cégek számos paraméterét és működését kiértékelve egyedi ajánlatok készülhetnek, és számontartható a teljes eladási folyamat a targetálástól az eladásig. A fogyasztói magatartás kielemzése a webshopok felületein is folytatódik, mikor algoritmusok a vásárló kereséseit nyomon követve, gépi tanulás által a számára legrelevánsabb termékeket kezdi el kiemelni, felajánlani. A vásárlói élmény további, automatizálás általi feljavítását célozza a chatbotok, vagyis az ügyfél megkeresésére automatikusan válaszoló algoritmusok.

A chatbotok a gyakoribb vevői kérdések megválaszolására és a webhelyet látogatók tevékenységének követésére képesek, illetve a leendő ügyfél velük folytatott beszélgetéseinek későbbi kielemzésével tovább vizsgálható a vásárlói magatartás. Ha a chatbot már nem képes válaszolni egy kérdésre, értesít egy értékesítőt, aki felveszi a kapcsolatot az ügyféllel. Ezzel a bot időt és energiát takarít meg, nem kell minden megkeresésre egy alkalmazottnak reagálnia. Ezek a digitális értékesítési segédletek a kiskereskedelemben már bizonyítottak, így itt az idő az ipari szereplők egymás közti vásárlásaihoz is felhasználni őket — áll az Industry Week cikkében.

Kiemelt Partnereink