Elemzések Áttörte a plafont az USA autópiaca

Áttörte a plafont az USA autópiaca

autopro.hu | 2016.01.06 14:22

Áttörte a plafont az USA autópiaca

Soha annyi személyautót nem adtak el éves szinten az Egyesült Államokban, mint 2015-ben. Nagyot nőtt a Land Rover, a Tesla és a Volvo, bukott a VW, Jaguar, Fiat, Smart.

Hirdetés

2000 óta nem sikerült megdönteni az USA autópiacának értékesítési rekordját, egészen mostanáig. Az akkori, 17 millió 402 ezer 486 darab eladott járművet 2014-ben még csak megközelítették a gyártók a 16,5 milliós darabszámmal, 2015-ben viszont a rekordok képzeletbeli könyvébe bevésték a 17 millió 470 ezer 659 értéket.

A teljes képhez hozzátartozik, hogy az alacsony olajárak ösztönzőleg hathattak a piacra, továbbá a SUV és crossover szegmens felívelése értelemszerűen autócseréket vont magával – éves szinten 13 százalékkal nőtt az ilyen típusú modellek iránti kereslet.

Ami az egyedi márkákat illeti, példányszámban 2,5 millió feletti mutatóval magasan a Ford vezeti a rangsort, utána a Chevrolet következik bő 2,1 milliós éves értékesítéssel, 2 millió fölött teljesített a Toyota is.

Nagyot vitték a Land Rover modelljeit 2015-ben

Éves szinten a reálisan értékelhető adatok közül kiemelkedik a Land Rover (37,1 %), a Tesla (26,7 %) és a Volvo (24,3 %) növekedése, míg láthatóan betett a Volkswagennek a dízelbotrány (-4,8 %). Gyenge évet zárt a Jaguar (-8,3 %), a Maserati (-9,6 %), a Fiat márka (-8 %) és családtagja, a Dodge is (-9,9 %), de a legnagyobb pofont alighanem a Smart kapta az amerikai autópiactól, a számok nyelvén kifejezve 28,4 százalékot zuhant az éves értékesítés a Daimler leányánál.

Éves szinten így változott egyes márkák értékesítési aránya

A statisztikákat böngészve további érdekességekre is bukkanhatunk. A Volvo például decemberben hasított igazán (89,9 százalékos növekedés, éves összehasonlításban), a Tesla pedig precízen akkorát nőtt decemberben, mint egész évben – fő a következetesség.

A konszernek szintjén a márkabeli ingadozások ellenére kizárólag pozitív elmozdulás figyelhető meg, nyilván ez is indokolja az új rekord felállítását. Ezt a listát a Tesla vezeti, szorosan a nyomában halad a JLA 26,5 százalékkal, a Volvo említett értékét súrolja a Mitsubishi (22,8 %), a további nagy gyártócsoportok rendre 2-7,5 százalék közötti növekedést értek el.

Ennyit növekedtek éves szinten a konszernek eladásai, százalékban kifejezve

A német prémiumok házi versenyében magasan az Audi hozta a legnagyobb növekedési teljesítményt (11,1 %), darabszámban viszont a Mercedes-Benz áll az élen 372 ezer 977 példánnyal.

Hirdetés

Kiemelt Partnereink