Elemzések A német gyártók megugorják az új kibocsátási-határértékeket

A német gyártók megugorják az új kibocsátási-határértékeket

autopro.hu/G.C. | 2020.07.13 12:22

A német gyártók megugorják az új kibocsátási-határértékeket

Fotó: Volkswagen Newsroom

Idéntől kezdődően az EU által meghatározott új szén-dioxid-kibocsátási határértékek vannak érvényben. Arra a kérdésre, hogy be tudják-e tartani a német gyártók ezeket az értékeket, a PwC tanácsadói igennel felelnek, ugyanis a koronavírus okozta válság a segítségükre lehet ebben.

Hirdetés

Az eredmény meglepő, hiszen eddig sok szakértő úgy vélte, hogy a német gyártók a nehéz, és túlnyomóan belső égésű motorral hajtott járműveik miatt alig tudják majd elérni a célokat, melynek következtében magas bírságokat kell fizetniük. Ezzel azonban Felix Kuhnert, a PwC globális autóipari vezetője és Stefan Ritter, az energiaügyi és közüzemi szolgáltatások szenior vezetője nem értenek egyet. „Számításaink szerint az EU flottacéljai teljesíthetők, melyben paradox módon a koronavírus miatti válság meglehetősen kedvező hatást gyakorol a járműgyártókra” – nyilatkozta Kuhnert.

Nő az elektromos járművek piaci részesedése

A két szakértő kiszámította, hogy hány elektromos vagy plug-in hibrid meghajtású járművet kellene Németországban forgalomba helyezni annak érdekében, hogy megmentsék a gyártókat a bírságoktól. A számítások 11,8 százalékos arányt adnak. Ez az arány eddig mindig alacsonyabb volt és a koronavírus, illetve a miatta életbe lépő karantén az eladások további csökkenéséhez vezetett. A szakértők arra számítanak, hogy 2020-ban az újautó forgalomba helyezések száma mintegy 20-30 százalékkal csökkenhet Európában.

Az elektromos modellek értékesítése viszont nem fog annyira visszaesni, mivel ezen járművek általában hosszú szállítási idővel rendelkeznek, és az idei évben leszállított autókat még a válság előtt rendelték meg, továbbá számos országban jelentős állami támogatás jár vásárlásukkor. Az elmúlt néhány hónapban már bebizonyosodott, hogy az elektromos autók értékesítése egyáltalán nem csökkent olyan mértékben, mint a hagyományos járműveké, és ennek eredményeként piaci részesedésük megemelkedett.

Az átlagérték 95 gramm

Január óta az újonnan forgalomba helyezett járművek átlagos szén-dioxid-kibocsátása maximum 95 gramm lehet kilométerenként. A ténylegesen megengedett érték kiszámításánál számos tényezőt is figyelembe kell venni, mint például a gépjármű tömegét és a flotta összetételét.

Az elektromos járművek 2022-ig még magasabb súlyozással bírnak, idén kétszer, az elkövetkezőben 1,66-as tényezővel, 2022-ben még nem az 1,33-as tényezővel számolják majd értékeiket. Olyan környezetbarát újításokkal, mint a LED-es fényszórók, a gyártók tovább javíthatnak szén-dioxid-kibocsátásukon.

Az elkövetkező hónapokban sok múlik majd az ügyfelek vásárlási hajlandóságán, valamint érdekes lesz látni, hogy valóban bebizonyosodik-e a PwC szakértőinek állítása, és képesek lesznek a gyártók elkerülni a bírságokat – számolt be az Automobilwoche.

Kiemelt Partnereink