Elemzések Sosem találja ki, hány autó jut ezer emberre Magyarországon

Sosem találja ki, hány autó jut ezer emberre Magyarországon

MTI | 2017.06.18 06:28

Sosem találja ki, hány autó jut ezer emberre Magyarországon

Luxemburg vezeti az ezer lakosra jutó autók száma alapján felállított rangsort az Európai Unióban – derül ki az Európai Unió statisztikai hivatala, az Eurostat által közölt adatokból.

Hirdetés

Az Eurostat 2015-re vonatkozó adatai alapján az Európai Unióban átlagosan 497 autó jutott 1000 emberre, Luxemburgban azonban 661 jármű. A sorrendben második Málta (634 autó), őt követi Olaszország (610 autó) és Finnország (590 autó).

A legkevesebb, 261 autó Romániában jut ezer emberre, majd Magyarország (325 autó), Lettország (345 autó) és Horvátország (358 autó) következik.

2015-ben Németország rendelkezett a legtöbb, 45 millió regisztrált autóval az EU-n belül, Olaszországban 37 millió (2014-es adat), Franciaországban 32 millió autó volt.

A 2011-2015-ös időszakban több tagállamban jelentősen emelkedett a regisztrált autók száma, a legnagyobb mértékű, 19 százalékos emelkedés Romániában volt, Észtországban 18 százalékkal, Szlovákiában 16 százalékkal, Lengyelországban 14 százalékkal, Csehországban 12 százalékkal bővült az autók száma.

Mindössze három tagállamban csökkent ez az érték a vizsgált 5 éves időszakban: Görögországban 2 százalékkal, Horvátországban 1 százalékkal, Litvániában pedig 27 százalékkal lett kevesebb a regisztrált személygépjárművek száma a kiemelkedően magas litvániai csökkenés döntően a megváltozott regisztrációs folyamatnak tudható be.

A benzines és dízel személygépjárművek arányáról 2015-re vonatkozóan 23 tagállamból állnak rendelkezésre adatok: 15 tagállamban az autók többsége benzines volt, 8 tagállamban (Belgium, Spanyolország, Franciaország, Lettország, Litvánia, Luxemburg, Ausztria, Portugália) pedig meghaladta a dízeles gépkocsik száma a benzines autókét.

Annak ellenére, hogy Európában egyre inkább próbálják növelni az alacsony károsanyag-kibocsátást biztosító autók arányát, a legtöbb uniós tagállamban 1 százalék alatt maradt az alternatív üzemanyaggal működő személyautók aránya 2015-ben. Kivétel Lengyelország, ahol 2015-ben 16 százalék volt az alternatív hajtású személygépkocsik aránya, döntően az autógázzal (LPG) hajtott autók magas száma folytán. Olaszországban és Lettországban 8 százalék, Svédországban pedig 6 százalék volt az alternatív üzemanyaggal működő személyautók aránya 2015-ben.

Több tagállam jelentett nagyarányú 20 éves, vagy annál korábbi évjáratú gépkocsiállományt: a legnagyobb arányban Lengyelországban (33 százalék), Észtországban (26 százalék), Lettországban (22 százalék) és Finnországban (21 százalék) voltak régi személygépjárművek 2015-ben.

Ezzel szemben 2 évesnél fiatalabb autók a legnagyobb arányban Luxemburgban (33 százalék), Belgiumban és Írországban (egyaránt 21 százalék), valamint Ausztriában (18 százalék) voltak két évvel ezelőtt.

Kiemelt Partnereink