Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Hatékonyabb invertereken dolgozik a Fraunhofer
2024.04.26 12:20Ezer kilométer egy töltéssel? Ezt ígéri a CATL
2024.04.26 10:22Három üzeme is leállt a Stellantisnak
2024.04.26 09:18Szerszámgép innovációk sorát hozza az MTC az Ipar Napjaira
2024.04.26 08:23Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Már Németországban is munkahelyek ezreit fenyegeti a brexit
A britek EU-ból való kiválásának szigorúbb változata a 2008-as gazdasági válsághoz hasonló visszaesést hozhat: csak a német autóiparban 18 ezer állás sodródhat bizonytalan helyzetbe.
Még ma sem egyértelmű teljesen, milyen feltételekkel távoznak a britek az Európai Unióból. Ha a hard brexit valósul meg, akkor a szigetország a belső piactól is elvágná magát, ami Deloitte tanulmánya szerint a német autóipar eladásainak akár húsz százalékos csökkenését is magával hozhatja.
Igaz, a 2008-as gazdasági világválságéhoz hasonló arány elsőre durvának tűnhet, a piacelemző cég azon egyszerű tényből vonta le a következtetést, hogy a német autógyártók termékei közül minden ötödiket a szigetországban adnak el: az Egyesült Királyságban évente nagyjából 950 ezer új, Németországból származó személykocsit helyeznek forgalomba.
Mivel a német gyártóknál (és beszállítóiknál) összesen körülbelül hatvanezer embert foglalkoztatnak az exportnak köszönhetően, a hard brexit bekövetkezése esetén hozzávetőlegesen 18 ezer autóipari munkahely kerülhet veszélybe az országban.
A Deloitte a legnagyobb problémát a font árfolyamának gyengülésében látja, ami miatt akár húsz százalékkal is megugorhatnak majd a kontinentális Európa gyártóinak brit eladási árai. Hosszú távon a folyamatnak ráadásul nyertesei sem lesznek, hiszen hiába javulna ideiglenesen a brit autóipar versenyképessége a német gyártók nehézségei miatt, később az ezer ponton összefonódott ellátási láncok miatt a termelési költségek elsorvasztanák a britek előnyét.