Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Komoly tervei vannak az IT-vel a magyar kormánynak
2024.04.26 16:23Továbbra is kudarc a Ford e-autós részlege
2024.04.26 15:21Ismét a legvonzóbb magyar munkahelyek között a Mercedes
2024.04.26 13:19Hatékonyabb invertereken dolgozik a Fraunhofer
2024.04.26 12:20Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Fél távnál mínuszos az autópiac
Júniusban 4975 új személygépkocsit helyeztek forgalomba Magyarországon, mindössze 0,4 százalékkal, 19 kocsival többet, mint egy évvel korábban - közölte a Datahouse autópiaci adatszolgáltató. A Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete (MGE) arra számít, hogy az év egészében 10 százalékkal emelkedhet a forgalomba helyezések száma 2012-höz képest.
Az év első hat hónapjában 27 160 új személygépkocsi került forgalomba, 2,2 százalékkal kevesebb (625 személyautóval), mint az előző év azonos időszakában.
A Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete (MGE) értékelése szerint a személygépjármű piac év elején tapasztalt jelentős visszaesése után márciusban pozitív folyamat indult el, amely lassuló ütemben ugyan, de folytatódott a félév végéig. A személyautók forgalomba helyezésénél félévkor már csak 2,2 százalékos az elmaradás a tavalyi számokhoz képest. A szövetség elnöke, Erdélyi Péter lapunknak elmondta, hogy arra számítanak, hogy az év második felére az előre jelzett kismértékű növekedés meg fog valósulni. Az MGE várakozása szerint 2013 egészében 10 százalék körül emelkedhet az új személygépkocsik forgalomba helyezése.
A magyar gépjármű piac céges és magán eladások tekintetében továbbra sem mutat számottevő változást. Az új autó forgalomba-helyezések többsége, 73 százaléka céges, míg a magáneladások a piac 27százalékát teszik csak ki.
A szakma 2008 óta lecsökkent létszámú legális szereplőinek hosszabb távon súlyos problémát jelenthet a továbbra is alacsony volumenű és rossz szerkezetű piac fennmaradása - hívta fel a figyelmet az MGE vezetője. - Továbbra is azt gondoljuk, hogy a szakma szolgáltatási színvonalának megmaradásához legalább havi 7000 új személyautó forgalomba helyezése szükséges és e mellett a szervizek kapacitásának jobb kihasználtsága. Ettől sajnos még nagyon messze vagyunk, ami azt jelenti, hogy a márkakereskedések továbbra is igen rossz pénzügyi és gazdasági helyzetben vannak.
Jól fogy a megújult Skoda Octavia |
Top 10 autó Magyarországon 2013-ban 1. Skoda Octavia 1507 autó 2. Dacia Duster 989 3. Ford Focus 982 4. Suzuki Swift 864 5. Opel Astra J 801 6. Suzuki SX4 611 7. Nissan Qashqai 602 8. Volkswagen Golf 588 9. Ford Fiesta 563 10. Fiat Ducato 560 |
Júniusban a legsikeresebb személyautó-márka az Opel volt 609 autóval (12,24 százalékos piaci részesedés), a 2013-as évben június hónappal bezárólag a cseh Skoda került ki győztesen 3009 forgalomba helyezéssel, ezzel a hazai személyautó-piac 11,08 százalékát sikerült lefednie a márkának. Szépen jön fel a korábbi években gyengén szereplő Suzuki, amelynek már 6,6 százalék felett a piaci részesedése és ötödik a márkarangsorban. A magyar érdekeltségű márkák közül az Opel a második, az Audi a tizennegyedik, a Mercedes pedig 15. A modellek közül a legtöbb Skoda Octaviából kelt el júniusban (348 autó), az éves modell ranglistát az Octavia vezeti 1507 darabos eladással. A hazai gyártású kocsik közül 611 Suzuki SX4, 864 Suzuki Swift, 127 Mercedes B-osztály, 80 Mercedes CLA, 7 Audi TT és 290 Suzuki Splash kapott magyar rendszámot 2013-ban.
CLA-ból már nyolcvan magyar rendszámú fut az utakon |
Torzítják a képet az állami flottaeladások: januárban 160, februárban 52, márciusban 126, áprilisban 3 Skoda Yetit, februárban 45, márciusban 14 Mercedes Sprintert, februárban 87 Volkswagen Caddy-t, februárban 91, áprilisban 44 Volkswagen Jettát vett át a rendőrség.
Idén eddig a legnagyobb esést a kisautó (-20,88 százalék) és a nagyautó szegmens (-20 százalék) szenvedte el, a legnagyobb pozitív változás a SUV (24 százalék) és a mini autó (15 százalék) kategóriában következett be.
Top 10 márka (személy- és kishaszonjármű) Magyarországon (június)
|
Márka |
2013. VI. |
Piaci részesedés (%) |
1 |
Ford |
733 |
12,59% |
2 |
Opel |
672 |
11,54% |
3 |
Skoda |
619 |
10,63% |
4 |
Volkswagen |
419 |
7,20% |
5 |
Dacia |
373 |
6,41% |
6 |
Renault |
326 |
5,60% |
7 |
Suzuki |
323 |
5,55% |
8 |
Citroen |
296 |
5,08% |
9 |
Toyota |
271 |
4,65% |
10 |
Fiat |
255 |
4,38% |
Top 10 személyautó márka Magyarországon (június)
|
Márka |
2013. VI. |
Piaci részesedés (%) |
1 |
Opel |
609 |
12,24% |
2 |
Skoda |
571 |
11,48% |
3 |
Ford |
552 |
11,10% |
4 |
Dacia |
366 |
7,36% |
5 |
Volkswagen |
335 |
6,73% |
6 |
Suzuki |
323 |
6,49% |
7 |
Renault |
272 |
5,47% |
8 |
Toyota |
233 |
4,68% |
9 |
Citroen |
210 |
4,22% |
10 |
Peugeot |
183 |
3,68% |
Top 10 márka (személy- és kishaszonjármű) (2013. I-VI.)
|
Márka |
2013. I-VI. |
Piaci részesedés (%) |
1 |
Ford |
3667 |
11,53% |
2 |
Skoda |
3077 |
9,67% |
3 |
Volkswagen |
3059 |
9,62% |
4 |
Opel |
2982 |
9,37% |
5 |
Suzuki |
1810 |
5,69% |
6 |
Renault |
1692 |
5,32% |
7 |
Fiat |
1677 |
5,27% |
8 |
Toyota |
1542 |
4,85% |
9 |
Dacia |
1522 |
4,78% |
10 |
Peugeot |
1476 |
4,64% |
Top 10 személyautó márka Magyarországon (2013. I-VI.)
|
Márka |
2013. I-VI. |
Piaci részesedés (%) |
1 |
Skoda |
3009 |
11,08% |
2 |
Opel |
2736 |
10,07% |
3 |
Ford |
2629 |
9,68% |
4 |
Volkswagen |
2622 |
9,65% |
5 |
Suzuki |
1810 |
6,66% |
6 |
Dacia |
1501 |
5,53% |
7 |
Renault |
1383 |
5,09% |
8 |
Toyota |
1238 |
4,56% |
9 |
Nissan |
1222 |
4,50% |
10 |
Peugeot |
1001 |
3,69% |
Top 10 alsóközép-kategóriás autó Magyarországon (2013. I-VI.)
|
Típus |
2013. I-VI. |
Piaci részesedés (%) |
1 |
Skoda Octavia |
1507 |
15,87% |
2 |
Ford Focus |
982 |
10,34% |
3 |
Opel Astra J |
801 |
8,43% |
4 |
Suzuki SX4 |
611 |
6,43% |
5 |
Volkswagen Golf |
588 |
6,19% |
6 |
Renault Fluence |
503 |
5,30% |
7 |
Volkswagen Jetta |
491 |
5,17% |
8 |
Opel Astra H |
432 |
4,55% |
8 |
Kia Cee’d |
432 |
4,55% |
10 |
Skoda Rapid |
345 |
3,63% |
Top 10 szabadidő-autó Magyarországon (2013)
|
Típus |
2013. I-VI. |
Piaci részesedés (%) |
1 |
Dacia Duster |
989 |
19,57% |
2 |
Nissan Qashqai |
602 |
11,91% |
3 |
Nissan Juke |
483 |
9,56% |
4 |
Skoda Yeti |
437 |
8,65% |
5 |
Peugeot 3008 |
243 |
4,81% |
6 |
Kia Sportage |
212 |
4,20% |
7 |
Honda CR-V |
193 |
3,82% |
8 |
Opel Mokka |
186 |
3,68% |
9 |
Volvo XC60 |
154 |
3,05% |
10 |
Hyundai ix35 |
124 |
2,45% |
Top 10 középkategóriás autó Magyarországon (2013)
|
Típus |
2013. I-VI. |
Piaci részesedés (%) |
1 |
Volkswagen Passat |
437 |
15,75% |
2 |
Ford Mondeo |
428 |
15,43% |
3 |
Opel Insignia |
299 |
10,78% |
4 |
Skoda Superb |
282 |
10,17% |
5 |
BMW 3 |
191 |
6,89% |
6 |
Mazda Mazda6 |
185 |
6,67% |
7 |
Audi A4 |
174 |
6,27% |
8 |
Toyota Avensis |
151 |
5,44% |
9 |
Peugeot 508 |
87 |
3,14% |
10 |
Mercedes CLA |
80 |
2,88% |
Top 10 kisautó Magyarországon (2013)
|
Típus |
2013. I-VI. |
Piaci részesedés (%) |
1 |
Suzuki Swift |
864 |
18,72% |
2 |
Ford Fiesta |
563 |
12,20% |
3 |
Opel Corsa |
464 |
10,05% |
4 |
Skoda Fabia |
342 |
7,41% |
5 |
Volkswagen Polo |
316 |
6,85% |
6 |
Dacia Sandero |
287 |
6,22% |
7 |
Toyota Yaris |
278 |
6,02% |
8 |
Renault Clio |
262 |
5,68% |
9 |
Fiat Grande Punto |
212 |
4,59% |
10 |
Peugeot 208 |
195 |
4,23% |
Top 10 egyterű Magyarországon (2013)
|
Típus |
2013. I-VI. |
Piaci részesedés (%) |
1 |
Ford C-Max |
188 |
6,52% |
2 |
Opel Meriva |
160 |
5,55% |
3 |
Volkswagen Caddy |
160 |
5,55% |
4 |
Toyota Verso |
151 |
5,24% |
5 |
Opel Zafira Tourer |
142 |
4,92% |
6 |
Ford B-Max |
128 |
4,44% |
7 |
Mercedes B |
127 |
4,40% |
8 |
Dacia Lodgy |
121 |
4,20% |
9 |
Opel Zafira |
114 |
3,95% |
10 |
Ford S-Max |
103 |
3,57% |
Top 10 mini autók Magyarországon (2013)
|
Típus |
2013. I-VI. |
Piaci részesedés (%) |
1 |
Fiat 500 |
424 |
38,69% |
2 |
Suzuki Splash |
290 |
26,46% |
3 |
Fiat Panda |
102 |
9,31% |
4 |
Volkswagen Up! |
61 |
5,57% |
5 |
Toyota Aygo |
49 |
4,47% |
6 |
Chevrolet Spark |
32 |
2,92% |
7 |
Skoda Citigo |
31 |
2,83% |
8 |
Kia Picanto |
29 |
2,65% |
9 |
Opel Adam |
27 |
2,46% |
10 |
Suzuki Alto |
20 |
1,82% |
Top nagyautók Magyarországon (2013)
|
Típus |
2013. I-VI. |
Piaci részesedés (%) |
1 |
BMW 5 |
157 |
28,24% |
2 |
Audi A6 |
133 |
23,92% |
3 |
Mercedes E |
102 |
18,35% |
4 |
Volvo XC70 |
39 |
7,01% |
5 |
Volvo S80 |
28 |
5,04% |
6 |
Audi A7 |
18 |
3,24% |
7 |
Audi A6 Allroad Quattro |
15 |
2,70% |
8 |
Volvo V70 |
12 |
2,16% |
9 |
Infiniti M |
10 |
1,80% |
10 |
Lexus GS450 |
9 |
1,62% |
Top sportautó Magyarországon (2013)
|
Típus |
2013. I-VI. |
Piaci részesedés (%) |
1 |
Volkswagen CC |
95 |
48,97% |
2 |
Mercedes CLS |
20 |
10,31% |
3 |
Toyota GT 86 |
13 |
6,70% |
4 |
Porsche 911 |
8 |
4,12% |
4 |
Volvo C70 |
8 |
4,12% |
6 |
Audi TT |
7 |
3,61% |
7 |
Audi A5 Coupe |
5 |
2,58% |
7 |
Peugeot 308 CC |
5 |
2,58% |
9 |
Chevrolet Camaro |
3 |
1,55% |
9 |
Volkswagen Scirocco |
3 |
1,55% |
9 |
Audi A5 Cabriolet |
3 |
1,55% |
9 |
Nissan GT-R |
3 |
1,55% |
Top 8 luxusautó Magyarországon (2013)
|
Típus |
2013. I-VI. |
Piaci részesedés (%) |
1 |
Audi A8 |
13 |
27,08% |
2 |
BMW 7 |
12 |
25,00% |
3 |
Lexus LS600h |
7 |
14,58% |
4 |
Mercedes S |
4 |
8,33% |
4 |
Porsche Panamera |
4 |
8,33% |
4 |
Audi S8 |
4 |
8,33% |
7 |
Jaguar XJ |
3 |
6,25% |
8 |
Volkswagen Phaeton |
1 |
2,08% |