Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Számos újítással készül az idei szezonra a BME Formula Racing Team
2024.04.25 16:20Ellentmondásosak a számok az abroncs-értékesítésben Európában
2024.04.25 15:23Rekordot döntött a Toyota
2024.04.25 13:23Hússzorosára nő a hazai ipar energiatárolói kapacitása
2024.04.25 12:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Ennyit esett a kamionok fogyasztása két évtized alatt
A személyautóknál is hatékonyabb üzemanyag-felhasználással működő haszongépjárművek hosszú távú fejlődését három Mercedes modell segítségével vizsgálták.
Ahogy a személygépkocsik esetében is, a teherautó-gyártók szintén folyamatosan küzdenek a hatóságok által egyre csak szigorított emissziós, ezen keresztül pedig fogyasztási határértékekkel. Az Euro5 és Euro6-os motorok közti eltérések nagyjából ismertek, ám olyan összehasonlítás ritkán készül, ami több évtizedre visszamenőleg hasonlítja össze a teherautók fogyasztását – egy ilyenről számol most be a kamionhirek.hu.
A németországi teszt során három Mercedes gépet vizsgáltak meg, majd összevetették az 1996-os (Euro2), a 2003-as (Euro3) és a legújabb, 2016-ban készült, Euro6-os motorral szerelt vontatók értékeit. A hitelesség érdekében azonos műszaki állapotú járművek azonos tesztpályán haladtak végig, az eredmény magáért beszél.
A legújabb Actros 22 százalékkal kevesebb üzemanyagot használt fel, mint húsz éves elődje, ami jelentős fejlődés. A független szervezet felmérésével kapcsolatban a gyártó elmondta, céljuk, hogy az erőforrás-felhasználás tovább csökkenjen, ezzel pedig 50 millió tonnával csökkenjen a széndioxid-kibocsátás.
Európa útjain egymillió Mercedes által gyártott teherautót, valamint átlagos évi 75 ezer kilométeres futásteljesítményt feltételezve a németek akár nyolc éven belül elérhetik a most kitűzött ötvenmilliós határt - és akkor még nem is beszéltünk a terjedő elektromos meghajtásról, ami lassan, de biztosan a haszongépjárműveket is eléri majd.