Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Szerszámgép innovációk sorát hozza az MTC az Ipar Napjaira
2024.04.26 08:23Beszerzési Konferencia 2024 – Tangó a forró parketten
2024.04.26 07:19Áttörést ért el a Siemens
2024.04.26 06:24Rangos díjat nyert el a Schunk
2024.04.26 04:20Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
A szakadék szélén: egy kemény Brexit egyharmaddal csökkentheti az autógyártást
A brit autóipar számára most nem egy kellemes karácsony előtti időszak zajlik, december 12-én a britek új alsóházat választanak; Boris Johnson, jelenlegi miniszterelnök és Brexit-párti politikus nagy népszerűségnek örvend – január végén éppen ezért kemény Brexitre lehet számítani.
Az SMMT (Autógyártók és Kereskedők Szövetsége) már régóta az Európai Unióból kilépés utáni árubehozatal és -kivitel következményeire figyelmeztet. A szövetség most ismét megismételte a figyelmeztetést, számokkal alátámasztva.
Ennek értelmében a járműgyártás egyharmadával csökkenne az Egyesült Királyságban, ha megmarad a jelenlegi a forgatókönyv. Ez azt jelenti, hogy 2024-re csupán egymillió autót gyártanak évente. Egyes gyártók más országokba helyezik a termelést, ahol a feltételek kedvezőbbek számukra.
A számok nem túl bíztatók
2018-ban a britek 1,5 millió autót gyártottak, viszont idén már 1 sázalékkal csökkent a termelés. A mostani Brexit huzavona mellett más tényező is szerepet játszik a visszaesésben, mint például a dízelkereslet csökkenése.
Az SMMT szerint az új kormánynak fel kellene függesztenie az EU-val kötött „világ legjobb” kereskedelmi megállapodását, hogy enyhítse annak az iparra gyakorolt negatív következményeit. A vállalatok ugyanis rá vannak utalva az áruk zökkenőmentes mozgására, a vámmentességre és a szabályozás összehangolására. Az autóipar az Egyesült Királyság legfőbb exportőre.
Viszlát gyárak?
Ha az Egyesült Királyság az EU-val folytatott kereskedelemben visszatér a WTO díjszabására, az SMMT szerint legrosszabb esetben évente több mint 3,2 milliárd fonttal (mintegy 1252,8 milliárd forintnyival) nőhet a gyártás költsége. Éppen ezért különböző nemzetközi autóipari konszernek figyelmeztetnek arra, hogy felülvizsgálják szerződéseiket az Egyesült Királyságban folytatott tevékenységeikről, ha az országban romlik helyzetük. A japán Nissan vállalat működteti Sunderlandban Anglia legnagyobb autógyárát, 7000 főt foglalkoztat. A PSA is bejelentette, hogy a Vauxhall gyár működése a Brexit tényleges kimenetelétől függ.