Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
A Nordson megkezdi az új folyadékadagoló rendszerének forgalmazását
2024.05.03 16:18Leállítják szénerőműveiket a legfejlettebb országok
2024.05.03 15:23Ha van rá igény, a Stellantis visszatáncolna a belső égésű autókhoz
2024.05.03 13:25Félidejéhez érkezett a Rába Modernizációs Program
2024.05.03 12:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Új tápegységet dobott piacra az Ifineon
Az Infineon új tápegysége a CoolSiC MOSFET technológiával készült, aminek lényege, hogy szilícium-karbidot használnak sima szilícium helyett. Ez az eljárás hatékonyabb működést tesz lehetővé az elektromos járművekben.
Az Infineon által használt technológiát alkalmazzák például a Hyundai Ioniq 5-ben is. Ez a fajta tápegység – ugyanakkora helyet elfoglalva, mint a hagyományos szilíciumos – sokkal komolyabb teljesítményre képes a szilícium-karbidnak köszönhetően. A gyártó szerint akár 250 kilowattos teljesítmény is elérhető 1200 Volt feszültség mellett, ezenfelül pedig az akkumulátorok mérete is csökkenhet.
A tápegység két verzióban érhető el, különböző számú félvezetővel, így az 1200 Voltos szegmensen belül 400 és 200 amperes, egyenáramú változata is van az egységnek.
Az Infineon kifejezetten nagy kapacitással rendelkező akkumulátorok számára, és járművek részére optimalizálta a terméket – írja az electrive.com.
Az új tápegység bejelentésekor közleményében a Hyundai Motor Csoportot emelte ki a cég, mint leendő vásárlót, aki a Hyundai Ioniq 5 mellett a Kia EV6-ban is használni fogja a technológiát.