Beszállítók Új LFP akkumulátorcellával állt elő a Svolt

Új LFP akkumulátorcellával állt elő a Svolt

autopro.hu/D.Á. | 2022.01.07 04:20

Új LFP akkumulátorcellával állt elő a Svolt

Fotó: Svolt

A kínai Svolt új termékkategóriát mutatott be lítium-vas-foszfát (LFP) akkumulátorcella-családján belül. A több járműkategóriához is megoldást kínáló, nagy energiasűrűségű, LiFePO4 kémiai összetételű cellavariánsokat 2022 harmadik negyedévétől tervezi gyártani a vállalat.

Hirdetés

A 2021 decemberében megrendezett vállalati eseményen mutatta be a Svolt elnöke, Hongxin Yang a „Short Blade”, azaz rövid penge alakú lítium-vas-foszfát akkumulátorcellát. Az elnevezés valószínűleg a BYD gyártó hasonló nevű, kialakítású, ugyanilyen összetételű termékére utal. A Short Blade termékcsalád jelenlegi négy tagja az L300; L400; L500 és L600 típusok. Utóbbiról árult el adatokat a gyártó: 3,2 voltos feszültség mellett 627,2 wattórányi energiát és 196 amperórás kapacitást biztosít, energiasűrűsége 185 wattóra/kilogramm vagy – a cella térfogatához viszonyítva – 430 wattóra/liter. A cella 574 milliméter hosszú, 118 széles és 21,5 vastag. Összehasonlításképpen a BYD egysége ugyanilyen széles, kissé vékonyabb és 905 milliméter hosszú. A többi paramétert tekintve nagyjából megegyeznek a két gyártó cellái.

Megoldás minden alkalmazásra

A Svolt az L300 és L600 változatokat szánja akkumulátoros elektromos autókba, az L400 hibrid autókba, az L500 teherautókba való. Utóbbi közvetlenül, hővezető ragasztóanyaggal akkumulátorcsomagba integrálható, így nincs szükség köztes modulokra a rögzítéshez, az akkumulátor sokkal kisebb helyet foglal el.

Az L300-at főleg a 800 voltos rendszerrel rendelkező, prémium kategóriás járművekhez szabta a gyártó, ennek megfelelően a cellák gyorsan tölthetőek. Ennek mérésére az úgynevezett C-rátát használja az ipar. 1C olyan nagyságú áramot jelent, amelynek leadásához (merítés) vagy felvételéhez (töltés) az adott akkumulátornak egy órára van szüksége, ez pedig meghatározza a töltési időt is. A C érték növekedésével az időegység alatt lefogyasztható vagy betáplálható áram mennyisége egyenes arányban növekszik, vagy adott töltésmennyiség esetén a töltési idő csökken. A Short Blade cellák 2,4 és 4C értékűek, vagyis az ígéret szerint 25 és 15 perc alatt tölthetőek fel teljes kapacitásra, ehhez pedig egy 4C-s töltési technológiát is kínál a Svolt. Minél nagyobb azonban a C-érték, annál nagyobb a hőtermelés is töltéskor, így a megfelelő hőszigetelésre és -elvezetésre is figyel a gyártó.

Tervben a szektor uralása

Kai-Uwe Wollenhaupt a Svolt Europe elnöke és egyben a Svolt Energy Technology alelnöke elmondta, ezek az adatok egy új fejlesztésű anódnak köszönhetők. Elmondása szerint így már az elektromobilitás követelményeit kielégítő energiasűrűséget lehet elérni az LFP cellákkal, ezért egyes autógyártók már használják őket a kisebb, főleg városi elektromos autóikban.

Hongxin szerint most jött el az ideje, hogy a Svolt erős alternatíva legyen a leendő ügyfelek számára, és vezető szerepet töltsön be a globális elektromobilitási piacon. Ennek érdekében a vállalat évi 20 gigawattórás kapacitást gyártani képes üzemet tervez építeni a Short Blade cellák számára, összesített gyártási kapacitását pedig 600 gigawattórára növelné 2025-re — áll az electrive.com írásában.

Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!

Kiemelt Partnereink