Beszállítók Új hybrid hajtáslánc-elemeket mutat be az SEG

Új hybrid hajtáslánc-elemeket mutat be az SEG

autopro.hu/K.Á. | 2019.09.05 13:10

Új hybrid hajtáslánc-elemeket mutat be az SEG

A Miskolcon gyártókapacitással jelen lévő SEG Automotive globális beszállító új termékeket vezet be a 48V-os hibrid és villamos terület számára.

Hirdetés
Az autóipar a villamosítás felé vezető úton történelme legnagyobb átalakulásán megy keresztül. A szeptember 12-én kezdődő frankfurti IAA szakkiállításon az SEG Automotive két oldalról közelíti meg ezt a komplex problémát: egyrészt a „Erőátviteli technológiák átalakulása” című, tavaly Budapesten is bemutaott fehér könyvének frissítésében részletes válaszokat ad arra, hogy hogyan lehet csökkenteni a CO2-kibocsátást. Másrészt új termékcsaládokat vezet be a hatékonyabb belső égésű motorok, 48 V-os hibridek illetve a villamosítás irányába történő átalakulás támogatása érdekében, olvasható a SEG Automotive közleményében.

Erre a legjobb példa az új elektromos EM 1.25 e-motor, amely jelentősen növeli az üzemanyag-hatékonyságot és megfelelő teljesítményt biztosít az átfogó e-vezetési funkcionalitáshoz, lehetővé téve 48 V-os hibridek vagy akár kompakt 48 V-os elektromos autók gyártását. A nagyon hatékony 25 kW-os e-motor rugalmasan beszerelhető a hajtásrendszer különböző területeibe a hajtóműtől (P2, P3) a hátsó tengelyig (P4), az adott ügyfél által előnyben részesített felépítéstől függően. Még a start-stop rendszerű autókhoz képest is további, akár 19%-os üzemanyagfogyasztás-csökkentést és CO2 -kibocsátás csökkentést biztosít.

Azonnali megoldás a CO2-kibocsátás megfékezésére

Világviszonylatban – a kibocsátás és a rendelkezésre álló infrastruktúra tekintetében – egy hajtásrendszer-megoldás sem tekinthető univerzálisan a legjobbnak minden alkalmazáshoz. A 48V-os hibrid technológia azonban költséghatékony, könnyen integrálható megoldásnak bizonyult, és azonnali hatással volt a klímával kapcsolatos célok és a CO2-re vonatkozó jogszabályi célok elérése vonatkozásában.
2025-re a világon minden ötödik új autó rendelkezni fog a 48 V-os technológiával; Kínában (31% piaci részesedés) és Európában (35% piaci részesedés) pedig kb. minden harmadik. Az SEG Automotive által fejlesztett Boost Recuperation Machine, a BRM az egyetlen olyan 48 V-os berendezés, melyet az EU öko-innovációként ismert el, és akár 1,8 g/km kiegészítő CO2 kvótát is tud nyújtani. A hagyományos generátor helyére építhető be, és így a belső égésű motorokat „lágy” hibriddé alakítja át, jelentősen csökkentve az üzemanyag-fogyasztást és a CO2-kibocsátást. A BRM a könnyű villamos járművek, mint pl. a Schwalbe elektromos robogó egyetlen motorjaként is szolgálhat.

Lágy hibridekbe is jó

A globális beszállító az IAA 2019 vásáron mutatja be a 48 V-os termékek új generációját, számítva az autóipar növekvő keresletére. Ez a BRM nagyobb mértékű fejlesztése, valamint az új EM 1.25 termékcsalád, mely még nagyobb megtakarításokat kínál, és a 25 kW teljesítménnyel átfogó 48V e-vezetési funkcionalitást nyújt – a „lágy” hibridektől a kompakt 48 V-os elektromos autókig.

A BRM második generációja az elődje erősségeire épít – egyszerű integrálás és alacsony rendszerköltségek. Ugyanakkor a BRM 2.8 mindegyik teljesítmény-indikátor tekintetében jó: a kompakt kialakítás, a meggyőző teljesítménysűrűség és a hatásfok nagyobb kezdeti nyomatékot, rásegítési teljesítményt illetve folyamatos teljesítményt biztosít. A visszanyerés nagyobb, 15 kW csúcsteljesítménye még tovább növeli a CO2- és üzemanyag-megtakarítási lehetőségeket – akár 8 %-kal csökkentve a fogyasztást még a start-stop rendszerű járművekhez képest is.

Hirdetés

Kiemelt Partnereink