Beszállítók Díjnyertes generátorral spórolhatnak az autógyártók a szén-dioxid-kvótájukon

Díjnyertes generátorral spórolhatnak az autógyártók a szén-dioxid-kvótájukon

Kuthi Áron | 2019.05.02 14:51

Díjnyertes generátorral spórolhatnak az autógyártók a szén-dioxid-kvótájukon

Az Európai Unió ökoinnovációnak ismerte el, és a valós használatban kifejtett pozitív hatásáért széndioxid-kreditet ad a SEG Automotive által kifejlesztett energiavisszanyerő generátorára.

Hirdetés

Mint az ismert, az Európai Unió a járműgyártókra vonatkozó legszigorúbb CO2 szabályozást vezeti be: 2021-től a flottafogyasztás maximum 95 gramm CO2/km lehet, 2025-ben pedig a küszöbérték még tovább csökken, egészen 81 gramm CO2/km-re. Ezen küszöbérték felett minden gramm 95 euró büntetést fog maga után vonni járművenként, ami nagy kihívás elé állítja a járműipart, figyelmeztet a Starters E-Components Generators Automotive Hungary közleménye.

Viszont a SEG Automotive BRM-generátora (Boost Recuperation Machine) azzal, hogy ezt beépítve a hagyományos belső égésű motort 48V-os „lágy” (mild) hibriddé változtatja, akár 15%-kal is csökkenhet a CO2-kibocsátás, nem beszélve arról, hogy a fékezés alatti energiavisszanyeréssel (rekuperáció) még a fogyasztáson is javíthatunk. Az Európai Unió ezért ökoinnovációként ismerte el a BRM-et, így a járműgyártók ennek beépítésével majdnem 2 gramm CO2/km értékű kiegészítő CO2 kreditet kaphatnak járművenként. Ezzel a megoldással jelentősen lehet javítani a flottaszintű fogyasztási és kibocsátási értékeket.

A közlemény szerint a BRM jelenleg az egyetlen 48V-os berendezés, melyet az EU ökoinnovációnak ismer el. A Forma 1-es KERS-hez (kinetikai energia-visszanyerő rendszer, kinetic energy recovery system) hasonlóan ez a technológia is nagy hatásfokkal nyeri vissza a fékezési energiát, majd azt a leadott nyomaték növelésére használja fel. Emellett hatékonyan és megbízhatóan tölti a jármű elektromos rendszerét. A BRM berendezés egyszerűen a hagyományos generátor helyére kerül, és ezzel 48V-os „lágy” hibriddé alakítja a járművet. Így nincs szükség bonyolult és drága nagyfeszültségű védelemre, sem kábelkötegekre. A 12V-os villamos rendszer táplálásához elegendő egy kis 48V-os akkumulátor (~ 0,5-1 kWh) és egy DC/DC átalakító.

Hirdetés

Kiemelt Partnereink