Beszállítók Sávszélességgel sakkozik a Continental újítása

Sávszélességgel sakkozik a Continental újítása

autopro.hu/Sz.K. | 2018.03.25 06:30

Sávszélességgel sakkozik a Continental újítása

Ismerős az utazás közben gyenge lefedettség miatt szaggató telefonbeszélgetés és az akadozó netrádió? A Continental új asszisztensének köszönhetően ennek hamarosan vége!

Hirdetés

– A jövő intelligens mobilitása a lehető legkiterjedtebb konnektivitástól függ. Hogy lehetővé tegyük a sofőröknek a legjobb internetes lefedettséget, kifejlesztettünk egy prediktív adat- és konnektivitási asszisztenst (Predictive Connectivity Manager), ami lehetővé teszi számunkra, hogy ne csak meghatározzuk az internetelérés fehér foltjait, de ezek ismeretében még jobb felhasználói élményt nyújthassunk, magyarázta el Johann Hiebl, a Continental Infotainment és Konnektivitás egységének feje.

Az útközbeni jelerősség kiszámítására a program adatot gyűjt a kommunikációs csatornák elérhetőségéről és minőségéről azoktól a járművektől, melyek azonos útvonalon haladnak. Ezeket az adatokat a beszállító felhőjében összegyűjtik és elemzik, az eredmény pedig adatokkal szolgál többek között a jelerősségről, a sávszélességről, az adott pozícióban kiépíthető hálózati kapcsolat költségeiről vagy épp a különböző hálózatok elérhetőségéről.

A kapcsolat erősségének meghatározása mellett a rendszer képes megjósolni azt az útvonalat, amit a sofőr használni fog. Ehhez a legvalószínűbb utat fogja kikalkulálni, és használja majd a navigációs adatokat is.

Ha a program látja, hogy az internetkapcsolat útközben egyre rosszabbá válik, esetleg meg is szűnik az internetlefedettség, figyelmeztetheti a sofőrt a kiesésről, és infrormál arról, hogy várhatóan mikor lehet majd egy másikhoz kapcsolódni, illetve priorizálja az internetet használó alkalmazásokat. Így akár kisebb sávszélesség mellett is be tudja tölteni az adatokat, szükség esetén egyéb elérhető és ingyenes internethálózatokra csatlakozik rá.

A Predictive Connectivity Manager a háttérben és a sofőr bevonásával aktív döntéshozóként is üzemképes, utóbbi esetben bevonja az irányításba sofőrt, aki választhat az elérhető opciók közül.

A rendszert a 2018-as barcelonai Mobile World Kongresszuson mutatják be.

Kiemelt Partnereink