Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Eredményesen fejleszti az ellátási láncokat az MI
2024.05.01 04:21Új központot épített a szegedi Stravaco
2024.04.30 17:17Magyar cégekkel alakul át a városi közlekedés
2024.04.30 16:23Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Önvezető buszt mutatnak be Münchenben
A Schaeffler és a VDL a Müncheni Autószalonon mutatja be az első prototípust, valamint az összes kapcsolódó technológiát. A kezdeményezők a technológiai kompetenciáikat és a rendszertechnika, a fejlesztés, a gyártás és a tömegközlekedés területén szerzett szakértelmüket kívánják egyesíteni.
A progresszív és innovatív mobilitási koncepció megvalósítása érdekében a Schaeffler és a VDL Groep együttműködik a Mobileye vállalattal, amely a buszokat autonóm vezetési rendszerrel látja el. Az ütemterv szerint a járművek utcai tesztelésére valószínűleg 2025-től lesz lehetőség.
A mobilitás fogalmát jelenleg világszerte sokan gondolják újra. Számos nagyvárosban a mobilitási kínálatot alternatív közlekedési koncepciókkal egészítik ki, hogy fenntartható és könnyen elérhető mobilitást biztosítsanak. A tömegközlekedési szolgáltatók egyre inkább az önálló közlekedésre épülő megoldásokat vizsgálják, figyelembe véve a járművezetők hiányát és a forgalom növekedését.
Az önvezető buszokat a lakosság egy alkalmazáson keresztül rendelheti meg. Az ötlet a Schaeffler szerint a következő években megváltoztathatja a tömegközlekedést. Az önvezető buszjáratok iránti kereslet várhatóan hamarosan beindul, különösen Európa, Észak-Amerika és Ázsia számos nagyvárosában, valamint az évszázad végére Ázsia egyes részein.
Klaus Rosenfeld, a Schaeffler AG vezérigazgatója szerint: „Az önvezető járműveknek a modern mobilitási ökoszisztémák szerves elemeivé kell válniuk. Biztonságosan, gyorsan és egyszerűen juttatják majd el az embereket A-ból B-be, és növelik a mobilitás hozzáférhetőségét a városokban és vidéken élők számára. Mi a Schaefflernél ezt a fejlődést szeretnénk támogatni a legjobb rendszertervezéssel, valamint innovatív járműipari technológiával, fenntartható módon. Ez a cél erős partnerekkel valósítható meg a legjobban. Több mint boldogok vagyunk, hogy a VDL-lel és a Mobileye-jal dolgozhatunk együtt.”
Járművezető nélküli közlekedés
A VDL Groep innovátorként élen jár az olyan területeken, mint az autóbusz- és személygépkocsi-gyártás, és európai éllovas a nehézgépjárművek villamosításában. A Schaeffler a világ egyik vezető autóipari beszállítója a villamosított hajtásláncok rendszereinek és alkatrészeinek, valamint az innovatív kormányrendszereknek. A vállalat bevezetett egy úgynevezett gördülő alvázat, amely moduláris megoldásként egyesíti a teljesen elektromos hajtásláncot, a futómű rendszert és az akkumulátort. A tömegközlekedésre használt járművek számára tervezett Mobileye Drive platform lehetővé teszi az autonóm vezetést a célzott EyeQ processzorok, a térkamerák redundáns érzékelőrendszerei, a lidar/radar érzékelés, valamint a térképezési megoldások segítségével.
A tervek szerint Németország lesz az első ország, ahol az újonnan kifejlesztett és gyártott buszok működni fognak. Németország Európában elsőként hagyta jóvá az önvezetés SAE által meghatározott négyes szintjét közúti használtra.
A Schaeffler és a VDL a járműveket egy átfogó ökoszisztéma keretében a tömegközlekedési szolgáltatók számára kívánja kifejleszteni és gyártani, akik a járműveket üzemeltetni fogják. A vállalatok már megkezdték a tárgyalásokat az üzemeltetőkkel a kísérleti projektekről.
A megcélzott gyártási mennyiségek az elérhető eladásoktól függenek majd, de az előrejelzések szerint 2030-tól kezdődően évente néhány ezer járművet fognak gyártani. A gyártás a tervek szerint a VDL Bornban található Mobilitási Innovációs Központjában történik majd.
Járműspecifikációk
A Schaeffler és a VDL Groep shuttle-je kilenc utas szállítására alkalmas, közülük hatan fix üléseken helyezkedhetnek el, míg a három flexibilis ülés lehetővé teszi a változó szállítási igények kielégítését. A jármű terhelhetősége körülbelül ezer kilogramm lesz, a busz öt méter hosszú, 2,2 méter széles és 2,8 méter magas, súlya pedig körülbelül öt tonna.
A jármű belső monitoring rendszerrel rendelkezik, amely közvetlen kapcsolatban áll egy vezérlőteremmel, így lehetővé teszi a folyamatos felügyeletet és a biztonságos működést. Két mélyen integrált független érzékelő rendszerrel van felszerelve, egy kamerán alapuló és egy radar/lidar-alapú rendszerrel, amelyek segítenek az önvezető funkciók pontos és biztonságos működésében.
A jármű nagy ajtókkal és alacsony padlóval rendelkezik, így könnyen megközelíthető és használható kerekesszékes utasok számára is. A maximális sebessége 70 kilométer/óra, és hatótávolsága több mint 350 kilométer egy nap, és több mint 100 kilométer egyetlen töltéssel.
A Schaeffler Csoport egy globálisan tevékenykedő autóipari és ipari beszállító, mely több mint 70 éve úttörő kutatásokat és fejlesztéseket végez a mozgás és a mobilitás területén. Innovatív technológiáival, termékeivel és szolgáltatásaival a csökkentett szén-dioxid-kibocsátású hajtások, az elektromobilitás, az Ipar 4.0, a digitalizáció, a megújuló energiák területén tevékenykedik, célja a mozgás és a mobilitás hatékonyabbá, intelligensebbé és fenntarthatóbbá tétele. A vállalat termékportfóliójának részét képezik a motorokba, sebességváltókba és járművekbe gyártott precíziós komponensek és rendszerek, valamint sokrétű ipari felhasználásra alkalmas gördülő- és csúszócsapágy megoldások.
Érdekesnek találta ezt a hírt? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari történésekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!