Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
A Peugeot nyolc év garanciát vezet be az elektromos autókra
2024.05.17 10:21A takarékosság bajnoka az Airbus helikoptere
2024.05.17 09:22Az EU is büntetővám bevezetését tervezi a kínai elektromos autókra
2024.05.17 08:18Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Nagyon bejött a Tata Steelnek a digitalizáció
Egy olyan piacon, mint az acélgyártás, nem mindig egyszerű a növekedés, csak keveseknek jön össze hosszabb távon. A Tata Steel ezen kevés cég közé tartozik, amit főleg a digitalizációnak köszönhet, illetve a következetességnek.
Az adatok elemzése és a kulcsfontosságú mutatók folyamatos fejlesztése jelentik a siker kulcsát az olyan nehéz terepen, mint az acélgyártás. A Tata Steel a 2010-es évek közepén döntött úgy, hogy komolyabb figyelmet fordít az adatelemzésre és az átláthatóságra, valamint a digitális átállásra. Ez bejött a vállalatnak.
Dr. Svend Lassen, a Tata Steel Europe adatelemzésért felelős vezetője szerint korábban is rendelkezett megfelelő számú megrendeléssel a vállalat, de nem voltak kellően átláthatóak a folyamatok, valamint az ellátási láncokkal kapcsolatos gondokat sem kezelték egységesen, ami többször is problémát okozott számukra.
Hatékonyságnövelés a digitalizációval
2016 és 2017 fordulóján indította el a Future Value Chain nevű programját a Tata Steel Európában. A lényeg az átláthatóság, az adatok megfelelő kezelése és elemzése, illetve a folyamatok egyszerűsítése volt, mindez a digitalizáció segítségével.
A Tata Steelnek bejött ez az irány, a program sikeresnek bizonyult. A cég tízmillió euró fölé tudta növelni az éves bevételét, ráadásul az erősebb, robusztusabb rendszerének köszönhetően a vállalat az olyan kihívásokra is jobban, gyorsabban tudott reagálni, mint a pandémia.
A Tata csökkentette a rendelésállományát, 19 százalékkal redukálta a készleteit, jelentősen javította a szállítások és a munkafolyamatok hatékonyságát. Az új rendszer 2018-ban a Világgazdasági Fórum elismerését is kivívta.
A siker kulcsa
A Future Value Chain sikerének egyik kulcsa, hogy az idő előrehaladtával egyre többen érezték át az adatok fontosságát. A mérnökök, vagy az ellátási láncokkal foglalkozó szakemberek részéről ez persze kevésbé meglepő, de később az eladásokkal, vagy a marketinggel foglalkozó munkatársak is elfogadták, megértették a rendszert.
Lassen szerint nem csak a digitalizációnak köszönhető a siker, bár kétségtelenül fontos szerepe volt a technológiai innovációknak is a fejlődésben. Megváltoztattuk a munkamódszert és kevésbé lettünk hierarchikusak. Egy agilisabb szervezetté váltunk, amely döntéshozatalt beágyazta a csapatokba – mondta Lassen.
Fontos leckék
A cégvezető arról is beszámolt az IndustryWeek című szaklapnak, hogy a megfelelő emberek kiválasztása is fontos szerepet töltött be az átalakulásban. Itt elsősorban az informatikusokról van szó, akik működtetik és karbantartják azokat a rendszereket, amiknek köszönhetően gördülékenyen zajlik az adatalapú munka.
Emellett természetesen a kutatás-fejlesztés is fontos terület, ahogy a különböző intézetekkel, intézményekkel való együttműködés is – ezek mind kellenek a sikerhez.
Lassen szerint egy hasonló átállást ott érdemes kezdeni, hogy kijelöljük a célt. A Tatánál ez a cél a kereslet megtervezése volt, és az ehhez igazított működés. A cégvezető szerint ez olyan jól sikerült, hogy néha jobban tudják, mire lesz szüksége az ügyfélnek, mint maga az ügyfél.