Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Félidejéhez érkezett a Rába Modernizációs Program
2024.05.03 12:22Áprilisban kilőtt az újautó-piac
2024.05.03 10:19Bezárja marosludasi gyárát a Leoni
2024.05.03 09:18Le kell állítani a gödi Samsung-gyárat
2024.05.03 08:16Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Megtiltották a Thyssenkrupp és a Tata Steel fúzióját
Megvétózta a Thyssenkrupp német iparvállalat és az indiai Tata Steel tervezett fúzióját az Európai Bizottság, rámutatva, hogy az egyesülés jelentősen korlátozná a versenyt és az árak növekedésével járna az acélpiacon.
Sajtótájékoztatóján Margrethe Vestager uniós versenyjogi biztos leszögezte, hogy a két vállalat nem tett eleget ahhoz, hogy eloszlassa az aggályokat az egyesüléssel kapcsolatban, amellyel egyebek mellett a túlkapacitást kívánták orvosolni.
– Súlyos aggodalmaink kezelése nélkül a fúzió magasabb árakat eredményezett volna, így nem engedélyeztük, hogy megóvjuk az európai ipart és fogyasztókat – mondta. – Az acél kulcsfontosságú a mindennapi élet során, számos dologhoz elengedhetetlen, az autóktól a konzervekig. Európaiak milliói dolgoznak ezekben a szektorokban, és ezek a cégek a versenyképes acéláraktól függnek a világpiacon.
Hangsúlyozta, hogy a lépés nyomán emelkedő árakat nem tudná ellensúlyozni az olcsóbb import Európában.
A két vállalat az előző hónapban visszavonta a tervezett fúziót, miután a brüsszeli testület egyértelművé tette kifogásait. A Thyssenkrupp arról számolt be, hogy ez esetben elbocsátja hatezer munkavállalóját.
A cégek együttes gyártási kapacitása évi 21 millió tonna, míg a piacvezető luxemburgi ArcelorMittal mintegy 40 millió tonnás kapacitással rendelkezik tíz európai országban. A Thyssenkrupp és a Tata Steel összesen 48 ezer embert foglalkoztat a kontinensen, a teljes acélipar pedig 360 ezret.
Idén ez már Margrethe Vestager harmadik vétója. Legnagyobb volumenű döntése az volt, amellyel februárban megakadályozta a Siemens és az Alstom vasúti üzletágának egyesülését.