Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
A Honda megduplázza e-mobilitási beruházásait
2024.05.17 15:20Megbízható Munkaadó címet kapott az Audi Hungaria
2024.05.17 13:23Világszínvonalú robotsebészet a Debreceni Egyetemen
2024.05.17 12:17A Peugeot nyolc év garanciát vezet be az elektromos autókra
2024.05.17 10:21Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Megszabadulna több üzletágától a Continental
Egyelőre még csak vizsgálják a lehetőséget, de a legmagasabb szinten is támogatott a koncepció, mely szerint a Continental a jövőben gumiabroncsokra és a Contitech műanyaggal foglalkozó részére összpontosítana.
Egy sajtóértesülés szerint Wolfgang Reitzle, a Continental Felügyelő Bizottságának elnöke azt vizsgálja, hogyan lehetne a Continental tevékenységét a gumiabroncsgyártásra fókuszálni. A csoport összetételéről régóta zajló vitában Reitzle azon az állásponton van, hogy a hannoveri székhelyű autóipari beszállító konszern jövőbeli alapelemei között szerepelnie kell a nyereséges gumiabroncs-részlegnek és a Contitech műanyag részleg üzletágának. A Contitechből csak az rész maradna, ami nem az autóiparra irányul. A Conti vezérigazgatója, Nikolai Setzer támogatja a projektet.
A Continental átszervezésében tehát az első lépés a Contitech kettéválasztása lesz. A Conti egy szóvivője megerősítette, hogy a Contitech alkalmazottai nemrégiben értesültek a két részre bontási tervekről, a projekt még koncepció fázisban van. A további találgatásokat nem kívánta kommentálni.
A gumi hozza a pénzt
A Continental nyeresége hosszú ideje zuhanófélben van, főleg az autóalkatrész-üzletágban, miközben az abroncsüzletág hozza be a bevételek oroszlánrészét. A Continental vállalati struktúrájának változásáról már régóta keringenek a pletykák, legutóbb 2022 elején volt szó a négy részre bontásról. 2021 szeptemberében a csoport leválasztotta korábbi hajtásokkal foglalkozó részlegét, ez lett a Vitesco. A Contitech divízióban a Conti többek között autóipari tömlőrendszereket gyárt, de szállítószalagokhoz és egyéb ipari alkalmazásokhoz is gyárt műanyag alkatrészeket.
A jelentés szerint a csoport stratégái azt az álláspontot képviselik, hogy a csoport külön-külön részekben jobban működik, de erről a részvényeseket is meg kell győzni – írja az Automobilwoche.
Tetszett ez a hír? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari hírekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!