Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Világszínvonalú robotsebészet a Debreceni Egyetemen
2024.05.17 12:17A Peugeot nyolc év garanciát vezet be az elektromos autókra
2024.05.17 10:21A takarékosság bajnoka az Airbus helikoptere
2024.05.17 09:22Az EU is büntetővám bevezetését tervezi a kínai elektromos autókra
2024.05.17 08:18Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Mégsem adja el acélipari részlegét a thyssenkrupp
Az eddigi híresztelésekkel ellentétben a thyssenkrupp nem adja el acélipari részlegét a konkurens Liberty Steelnek, helyette egy „fenntartható kilátásokkal” rendelkező működési terv szerint kell tovább üzemelnie a részlegnek.
A thyssenkrupp bejelentette, hogy véget értek a tárgyalások a vállalat és a Liberty Steel között a thyssenkrupp acélágazatának eladását illetően. A német cég végül nem adja el meghatározó üzletágát, ugyanis a két fél elképzelései nagyban eltérek egymástól. A thyssenkrupp önállóan valósítja meg az acélüzletág jövőorientált fejlesztését.
Mint ismert, a thyssenkrupp acélrészlegét a többi üzletághoz képest is keményen megviselte a koronavírus-járvány, az ágazat egymilliárd eurós veszteséget produkált, ezért merült fel annak eladása. Az elmúlt hónapokban viszont jó számokat hozott ez a részleg is, miután az autóipar és az építőipar is talpra állt.
Modernizálás és elbocsátások
Az acélipari üzletág modernizálására a thyssenkrupp 700 millió eurót költ, ugyanakkor emiatt az eredetileg tervezettnél valamivel több embert fognak elbocsátani. Az elmúlt húsz év legnagyobb beruházása lesz ez thyssenkrupp acélipari részlegének, mellyel a vállalat a bochumi és duisburgi lokációit kívánja felkészíteni az autóipar jövőbeli igényeire.
A szakszervezetek elégedettek
Az IG Metall német acélipari szakszervezet elégedett a döntéssel. A szervezet korábban élesen kritizálta azt a tervet, hogy a thyssenkruppot eladják. Hozzátették, hogy a vállalatnak ügyelnie kell arra, hogy a dolgozók ne kerüljenek újra ilyen nehéz, kiszolgáltatott helyzetbe.
Az IG Metall továbbra is úgy véli, hogy állami támogatással kell javítani a thyssenkrupp anyagi helyzetén – írja az Automobilwoche.