Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Racionális döntés Magyarországon tartani a járműipari termelést
2024.05.16 16:26Két újabb kínai gyártó jelent meg Magyarországon
2024.05.16 13:25A Bosch továbbra is jól teljesít Magyarországon
2024.05.16 12:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Megmutatta saját autóját a Bosch
Egy saját önjáró alvázzal és előre integrált megoldásokkal segíti a Bosch az autógyártókat a minél gyorsabb fejlesztésben, aminek hála az eddig megszokottnál gyorsabban kerülhetnek piacra az új elektromos modellek. Az alvázat Drezdában megmutatta a sajtónak a vállalat a Bosch Tech Day-en.
Július 13-án tartotta meg a Bosch a technológiai napját, azaz a Tech Day-t, mely eseményen a sajtó munkatársai nyerhettek betekintést a Bosch drezdai üzemének működésébe. Az autopro.hu is jelen volt Drezdában a rendezvényen, így lapunknak is lehetősége nyílt élőben megnézni a Bosch önjáró alvázát. A Tech Day első felében Dr. Stefan Hartung, a Bosch vezérigazgatója tartott sajtótájékoztatót, erről korábban már beszámoltunk.
Az előre integrált rendszermegoldásaival a Bosch segíti a start-up vállalkozásokat és a hagyományos autógyártókat, hogy a korábbiaknál gyorsabban jelenhessenek meg elektromos járműveikkel a piacon. Az elektromos járművek fejlesztési és tervezési folyamatai komplexitásának csökkentésével a Bosch jelentősen hozzájárulhat az autógyártók hatékonyabb működéséhez.
Ez a gyakorlatban úgy néz ki, hogy a Bosch egy olyan önjáró alvázat épített a Bentelerrel együttműködve, amin minden, a hajtással kapcsolatos elemet a Bosch fejlesztett – vagy ahogy helyben fogalmazott a vállalat szakértője, ami elektronika az eszközön, az saját fejlesztés.
Az integráció a varázsszó
A Bosch előre integrált rendszermegoldásai középpontjában a továbbfejlesztett járművezetés-modul (Advanced Driving Module; ADM) áll, amely egymással összehangolt és rugalmas modullá fogja össze az olyan önálló rendszereket, mint a hajtás, a fékek és a kormányzás. Emellett egyszerűsített interfészek és egységesített szoftverarchitektúra csökkentik a konstrukciók bonyolultságát, illetve gondoskodnak az egyes komponensek közötti optimális kommunikációról.
A hardver, a szoftver és a szolgáltatások moduláris megközelítése az ADM igényei szerinti, rugalmas integrációját teszi lehetővé az autógyártók számára. Az önjáró alváz (Rolling Chassis) prototípus – amely a Benteler alváz-, futómű- és karosszéria-specialistával folytatott tervezői együttműködés keretében készült – a lehető legmagasabb szintű előzetes integráció jegyében született, és a tisztán elektromos, akkumulátorhajtású járművek fejlesztési platformjaként szolgál.
A magyar üzemek is kiveszik a részüket a munkából
Az önjáró alváz mellett a Bosch autonóm vezetéshez szükséges szenzorait is kiállította a vállalat – a Bosch többcélú kamerát, valamint a jármű elejére és oldalára szerelt orr- és sarok-radarérzékelőket alkalmaz ezen a területen. Az első radarszenzor a jármű előtti területen feltűnő objektumokat érzékeli, valamint meghatározza sebességüket és a jármű mozgásához viszonyított helyzetüket. Ütközés veszélye esetén a rendszer figyelmezteti a vezetőt, és ha az nem reagál, a technika automatikusan vészfékezést kezdeményez.
A három bemutatott szenzor közül az egyiket a parkolási kamerákhoz használják, ez ma már szinte minden új autóban ott van – a kamera mesterséges intelligencia alkalmazásával érti meg, illetve értelmezi, amit lát, és megbízható objektumfelismerést, valamint hatékony környezetérzékelést tesz lehetővé. A többi eszköz is viszonylag sok OEM-hez eljutott már, és külön büszkeségre adhatott okot, hogy a bemutatott szenzorok közül kettőt is gyártanak Hatvanban
Érdekesnek találta ezt a hírt? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari történésekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!