Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Még mindig az Octavia a Škoda legnagyobb fegyvere
2024.05.06 07:16A generatív MI-vel kísérletezik a Coca-Cola és a Microsoft
2024.05.06 06:17Holnap elstartol a Techtogether Automotive Hungary!
2024.05.06 04:23Ezeket a fenntartható megoldásokat mutatta be a Bosch
2024.05.05 16:19Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Megismétlődni látszik a Takata botrány
Az Egyesült Államokban lépéseket tesznek annak érdekében, hogy egy engedetlen autóipari beszállítót rávegyenek 52 millió olyan légzsák-gázgenerátor visszahívására, amik az illetékes hatóság szerint veszélyt jelentenek az autósokra.
Az Egyesült Államok Nemzeti Közúti Közlekedésbiztonsági Hivatala (NHTSA) előzetes megállapítása szerint a kínai kézben lévő ARC Automotive, illetve annak licencét használva a Delphi által gyártott gázgenerátorok gyári hibásak, ezért azok cseréjét szeretné elérni.
A hatóság még tavasszal szólította fel az ARC-ot a termékek visszahívására, melyek szerinte 2009 óta legalább hét személyi sérülést és kettő halálesetet okoztak az USA-ban és Kanadában. Akkor azonban a vállalat elutasította az NHTSA követelését.
Mielőtt az NHTSA bírósági határozat révén kényszeríthetné a céget a visszahívásra, bírósági, meghallgatáson kell megjelennie a felek képviselőinek. Ennek időpontját október 5-re tűzték ki.
Halálos repeszektől tartanak
Az NHTSA szerint a gyártás során forrasztási melléktermékek eltömíthetik a gázgenerátor gázkieresztő nyílásait, ami az ütközéskori működésbe lépéskor túlnyomáshoz, majd robbanáshoz, azáltal veszélyes repeszképződéshez vezethet. A hatóság korábban 67 millió generátor visszarendeléséről beszélt, a további vizsgálatok nyomán azonban mostanra „csak” 52 millió cserélendő generátorral számol. Ezek az érintett járművek első utas- és vezetőoldali légzsákjaiban találhatóak.
Az eddig ismert adatok szerint legalább 25 millió USA-ban regisztrált jármű érintett. Köztük egyebek mellett amerikai márkák, a Stellantis, a Volkswagen, a BMW, a Hyundai és a Toyota által gyártott modellek vannak.
A The Detroit News beszámolója szerint az ARC továbbra is elutasítja az NHTSA állításait, mivel azok szerinte hipotézisekre épülnek csupán. Autógyártók eddig hét kisebb visszahívást kezdtek az ARC gázgenerátorai miatt, a vállalat szerint azonban ezek izolált hibák miatt történtek.
Érdekesnek találta ezt a hírt? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari történésekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!