Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Üzembe állt a Siemens e-kamion töltője
2024.05.07 17:17Beperli a Tesla a Teslát
2024.05.07 15:25Két előadással robbant be a Techtogether első napja
2024.05.07 14:40Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Leépíti gyöngyösi gyárát a Lear
Bezárja közel 500 dolgozót foglalkoztató gyöngyösi gyárát a Lear Corporation Hungary Kft., a leépítések decemberben történnek meg.
Az üzemben személyautókhoz való kábelkorbácsokat készítettek. A napi.hu idézi a céget, amely szerint nem nyereséges az üzletág, mert nagy a munkaerő-igénye, ezt az alacsony hozzáadott értéktartalmú kézi munkát nem lehet robotizálni. A dolgozókat átvette volna az amerikai cég gödöllői egysége, de a munkavállalók többsége nem akar az 50 kilométerre lévő üzemben dolgozni. Húsznál kicsivel több munkás vállalta csak az ingázást, a többiek az elbocsátás mellett döntöttek. A leépítési tervekről már májusban tudni lehetett.
Mint a lap írja, a magas munkaerő-költségek miatt a gyár az eddig Gyöngyösön működő munkafolyamatait Ukrajnába, Szerbiába és Romániába viszi. Az 1997-ben létrehozott gyár fénykorában, 2004-ben még 2200 embernek adott munkát. A munkavállalók nem félnek attól, hogy nem tudnak majd elhelyezkedni, hiszen a hevesi régióban rengeteg termelővállalat küzd létszámgondokkal, ezek nagy valószínűséggel fel fogják szippantani a munka nélkül maradó mintegy 500 embert.
A cég Móron az év elején zárta be üléshuzatgyártó telephelyét. A vállalat 2016-ban 642,6 millió eurónyi forgalmat bonyolított és 26,27 milliós adózott eredménnyel zárt. Gödöllőn kívül Győrben tart fenn gyárat a Lear, itt szintén 500 dolgozót foglalkoztatnak.