Beszállítók Knorr-Bremse rendszerek a jövő elektromos járműveihez

Knorr-Bremse rendszerek a jövő elektromos járműveihez

Pörge Béla | 2021.10.25 16:21

Knorr-Bremse rendszerek a jövő elektromos járműveihez

Fojtyik Gábor, a Knorr-Bremse eCUBATOR részlegének budapesti vezetője | Fotó: Knorr-Bremse

Fojtyik Gábor, a Knorr-Bremse eCUBATOR részlegének budapesti vezetője beszélt az autopro.hu-nak a projekt céljairól, a Knorr-Bremse elektromobilitással kapcsolatos fejlesztéseiről, valamint arról, milyen projektek futnak az eCUBATOR keretén belül.

Hirdetés

Mikor indult el az eCUBATOR?

2020 januárja óta létezik az eCUBATOR, én 2020 februárjában csatlakoztam hozzá, mint a projekt magyarországi vezetője és scrum master – agilis projektmenedzsment szerint dolgozunk, így nekem az alprojektekben scrum masteri szerepköröm is van.

Mennyien dolgoznak most a magyarországi eCUBATOR fejlesztőegységben?

A projekt alapkövében hatvan fős létszámot fektettek le, ebből körülbelül harmincan dolgoznak Budapesten, és harmincan Münchenben. Ám ez nem azt jelenti, hogy ez két külön egység lenne, közös projekteken dolgozunk, az egyes teamekben vannak külföldi és magyar kollégák is.

Az eCUBATOR müncheni és budapesti helyszíneit kifejezetten ehhez az új munkakörnyezethez tervezték, modern nyitott terű irodákkal, startup jelleggel. Különböző tárgyalótermek állnak rendelkezésre, hogy akár elvonultan is lehessen dolgozni, az egyik videokonferenciákhoz is alkalmas. Ez lehetővé teszi, hogy müncheni kollegáinkkal virtuálisan is tudjunk együttműködni. Azonban itt nyoma sincs a hagyományos konferenciaasztaloknak; senki sem rejtőzik nyitott laptop mögé.

Tervezik bővíteni ezt a létszámot?

Van néhány speciális szakterület, ahova keresünk kollégákat: ilyen az akkumulátormenedzsment-rendszerek, a motorkontroll és a villanymotorfejlesztés, valamint örökzöld téma a biztonság. Safety engineereket, safety menedzsereket még keresünk, akik az ISO 26262 szabvány ismerete által irányítják a fejlesztők munkáját biztonsági szempontok szerint.

Az eCUBATOR szerepe az elektromobilitással kapcsolatos fejlesztések összefogása. Minden e-mobilitással kapcsolatos fejlesztéssel foglalkozik ez a részleg?

Azt szoktam mondani, hogy előfejlesztési jelleggel dolgozunk. Ez a Knorr-Bremsénél azt jelenti, hogy olyan termékötleteken dolgozunk, amikből nagyságrendileg 8-10 év múlva lesznek kész termékek az utakon.

Koncepciófejlesztés és ötletkidolgozás zajlik az eCUBATOR-ban, ami azt is jelenti, hogy vannak olyan ötletek, amik aztán üzleti vagy technikai okokból nem kerülnek megvalósításra. A projektek nagy része később természetesen átkerül a szériafejlesztési fázisba.

Általánosságban elmondható, hogy olyan technológiákon és megoldásokon dolgozunk, amelyekre a világnak szüksége lesz a jövőben, és olyan termékeket hozunk létre, amelyek a jelenleg ismertektől eltérnek.

Vannak már konkrét, beindult projektek az eCUBATOR-on belül?

Új megoldásokra törekszünk az e-mobilitás terén a redundancia, a levegőellátás, a fékvezérlés és a kerékagy területén, valamint tovább keressük a növekedés új területeit.

Az eCUBATOR megalapításakor szó volt arról, hogy üzleti partnereket is keres ehhez a kezdeményezéshez a Knorr-Bremse. Ezen a téren történt valamilyen előrelépés?

A következő három évben új üzleti területeket, partnerségeket és szövetségeket szeretnénk megnyitni az elektromos mobilitás területén. Ezt szem előtt tartva, nagyon szorosan figyelemmel kísérjük piacainkat, és kiderítjük, hogy mely játékosok lehetnek potenciális partnerek vagy más lehetőségek.

Milyen fejlesztésekre számíthatunk a közeljövőben a részlegtől?

Szeretnénk, ha minél több termékötletünk válna valós termékké, illetve a hajtástól indulva a féken, a kormányon keresztül az összes járműdinamikai rendszert számításba vegyük, és ehhez aktuátor- és kontrollegységeket fejlesszünk.

Célunk az eCUBATOR-ban, hogy megvédjük szerepünket, mint a fékrendszerek globális piacvezető gyártója és más haszongépjármű-rendszerek vezető beszállítója.

Az eCUBATOR keretében az akkumulátoros elektromos hajtáshoz kapcsolódó megoldásokon gondolkoznak, vagy a hidrogén üzemanyagcellás járművekhez kapcsolódó fejlesztések is teret kapnak?

Először is fontosak számunkra az elektromos hajtás interfészei, függetlenül az akkumulátoros- vagy a hidrogénüzemanyagcellás hajtástól. Redundáns energiagazdálkodási rendszert fejlesztünk, és az üzemanyagcellák meghajtását illetően vizsgáljuk a potenciális új növekedési lehetőségeket.

Tetszett ez a hír? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari hírekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken.

Hirdetés

Kiemelt Partnereink