Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Új logisztikai komplexumot épített a Gebrüder Weiss
2024.04.25 17:17Számos újítással készül az idei szezonra a BME Formula Racing Team
2024.04.25 16:20Ellentmondásosak a számok az abroncs-értékesítésben Európában
2024.04.25 15:23Rekordot döntött a Toyota
2024.04.25 13:23Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Kemény csapást mért a Deutz-ra a koronavírus
Harmadával kisebb forgalom mellett veszteséget ért el az év első felében a Deutz. A koronavírus-járvány közepette visszaeső kereslet és ezzel együtt a harmadával alacsonyabb bevétel vesztesége húzta a vállalat eredményét az év első felében.
A Deutz értékesítési árbevétele az év első felében 33,3 százalékkal 620 millió euróra csökkent, adó előtti eredménye 49,9 millió euró hiány lett, nettó eredménye pedig 52,3 millió euró veszteség. A második negyedévben 280,2 millió euró, az egy évvel korábbinál 41,3 százalékkal kisebb értékesítési árbevétel mellett a Deutz 38,1 millió euró hiányt könyvelt el adó előtti eredmény szinten, nettó eredménye pedig 42,3 millió euró veszteség lett.
A második negyedévben a vállalat a járványvédelmi korlátozások miatt üzemleállásra kényszerült, az alacsony kereslet miatt pedig részmunkaidős foglalkoztatást vezetett be. Ebben az időszakban a Deutz 33,8 ezer motort szállított le megrendelőinek, 37,3 százalékkal kevesebbet mint egy évvel korábban, az év első felében pedig 73,9 ezer volt ez a szám, ami 27,3 százalékos visszaesést jelent.
Akkora a bizonytalanság, hogy inkább nem is jósolnak
A Deutz a koronavírus-járvány egyelőre nehezen felmérhető következményei miatt visszavonta éves eredmény előrejelzését és nem adott ki helyette újat. A cég várakozásai szerint a harmadik negyedévben még érezhetőek lesznek a járvány ipari termelésre gyakorolt negatív következményei, bár a második negyedévinél enyhébb mértékben.
Viszont a 2022-re felállított eredménytervét megerősítette a cég, ebben 2 milliárd eurót meghaladó értékesítési árbevételt és 7-8 százalékos bevételarányos jövedelmezőséget jelzett előre. Ezen belül a kínai üzletág bevételi előirányzatát 500 millió euróról 800 millió euróra emelte meg.