Beszállítók Katódgyárat épít a CATL Kínában

Katódgyárat épít a CATL Kínában

autopro.hu/D.Á. | 2021.12.08 04:21

Katódgyárat épít a CATL Kínában

Fotó: Twitter/catl_official

Kínában, Yiachang városában épül az egyik vezető akkumulátorgyártó, a CATL új gyára, amelyben akkumulátorok katódjait állítják majd elő nyersanyagok feldolgozásával. Ehhez csatlakozik majd többek között egy újrahasznosító-állomás is, amit egy, külön ennek a célnak szentelt, nagyobb gyár is követhet a helyszínen.

Hirdetés

Yichang város Kína Hupej tartományában található. Itt épül meg a kínai CATL vállalat gyára, amelyben az elektromos autók akkumulátoraihoz szükséges katódokat fogják előállítani, lefedve az összes gyártási lépést a nyersanyagok feldolgozásától kezdve az előkészítő lépéseken át a kész termékig. A hivatalos bejelentést a vállalat az egyik kínai közösségi oldalon tette meg. A projektben segédkező Brunp Recycling cégnek többségi részvénytulajdonosa a CATL, valamint vegyesvállalatot is üzemeltet vele.

A CATL és partnerei évente 360 ezer tonna vas-foszfátot, 220 ezer tonna lítium-vas-foszfátot, 180 ezer tonnát a nikkel-kobalt-mangán (NCM) típusú katód alapanyagából, valamint 40-40 ezer tonna lítium-kobalt-oxidot és újrahasznosított grafitot terveznek előállítani. Az üzem a körülötte létesülő ipari park segítségével évi négymillió elektromos autó kiszolgálására elég katódot termel majd.

Körforgás kialakítása

A CATL által építeni kívánt yichangi ipari létesítmények egyike egy akkumulátorok újrahasznosítását végző komplexum, amelyben évente 300 ezer tonnányi akkumulátort terveznek újrahasznosítani, és felmerült egy további ilyen gyár építése is. A CATL viszonylag új szereplője az újrahasznosítási szektornak. A tevékenység iránti érdeklődésének oka bizonyára az, hogy a kínai kormány új szabályozásokkal szólítja fel az ipari szereplőket az újrahasznosításra, nyersanyagspórolásra.

A piaci pozíció fenntartása

A CATL a világ egyik vezető akkumulátorcella-gyártója, köszönhetően erős jelenlétének a lakossági piacon. Azért, hogy a vállalat megőrizze domináns szerepét, komoly kapacitásbővítésbe kezdett: éves szinten a 230 gigawattórányi kapacitású akkumulátorcella helyett 2025-ben már 1200 gigawattórányit gyártanának, amelyet négy lépésben érnének el négy év alatt. A terjeszkedési terv része még a jelenlét Japánban, Indonéziában, az Egyesült Államokban és Európában. Kulcsszerephez jut az első Európán kívüli gyár a németországi Erfurtban – ez az üzem 2022-ben lesz kész, és többek között a BMW-nek és a Volkswagennek szállít majd.

A vállalat vertikális beszállítói láncot épít, így természetesen nyersanyagellátását is bebiztosítja. Nemrég felvásárolta a kanadai lítiumgyártó Millennial Lithium bányászcéget, majd a szintén kanadai Neo Lithium Corpot. Ezeket követte többek között a grönlandi nikkelkitermelő North American Nickel, valamint az ausztrál Pilbara Minerals. 2021 áprilisában az akkumulátorgyártó egyik leányvállalata részesedést szerzett az egyik kínai cég által felügyelt, kongói kobaltbányában — írta meg az electrive.com.

Érdekesnek találta ezt a hírt? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari történésekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!

Kiemelt Partnereink