Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Ellephetik a gyárakat az emberszabású robotok
2024.05.21 12:22Törökország felé kerülnék meg az EU-s vámokat a kínai gyártók
2024.05.21 09:19Bebiztosítja a gépgyártókat a hiba ellen a Röhm megoldása
2024.05.21 08:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Kartellezés miatt büntettek meg kettő német beszállítót
Az Európai Bizottság összesen 18,2 millió euróra büntette a Brose és a Kiekert német autóipari beszállítókat, mivel azok versenyellenes módon működtek közre egy kanadai vállalattal.
A bizonyos kanadai cég a Magna volt, amivel a Brose ajtómodulok és ablakemelők bizonyos Daimler modellekhez szállításában játszott össze. A Kiekert egy másik kartell tagjaként biztonsági övcsatokat és zárnyelveket szállított a BMW Csoportnak, valamint a Daimlernek.
Mindhárom vállalat elismerte szerepét a versenykorlátozó együttműködésekben, és beleegyezett az ügy megállapodással lezárásába. A Magna azonban, mely informálta a bizottságot a kartellek létezéséről, nem fog büntetést kapni.
Többet kellett fizetniük az autóvásárlóknak
Margrethe Vestager, a bizottság versenypolitikáért felelős alelnöke elmondta, hogy a három beszállító azért játszott össze, hogy növeljék nyereségüket. „Ezek a kartellek végső soron megkárosították az európai vásárlókat, illetve negatívan befolyásolták az európai autóipar versenyképességét.”
Az Európai Bizottság szerint a három cég egyeztette árazását, valamint üzleti szempontból érzékeny információkat cseréltek egymással. A Magna és a Brose közti kartell 2010 és 2011 között, míg a Magna és a Kiekert közti 2009 és 2012 között állt fent. A cél a piaci jelenlét fenntartása és az árak szinten tartása volt. A koordináció személyes találkozókon, telefonbeszélgetéseken, illetve e-mailen keresztül zajlott.
Nem kell megfizetniük a teljes bírságot
A Magna egy 6 millió eurós büntetést úszott meg, míg a másik kettő vállalat bírságának összegét mérsékelték, mert együttműködtek a hatóságokkal az ügy teljes felderítésében. A Kiekert továbbá nem fog büntetést fizetni a 2009. június 15. és 2010. október 4. közti időben játszott szerepéért, mert elsőként nyújtott be olyan bizonyítékot, ami alapján a Bizottság kiterjeszthette nyomozását 2009. június 15-ig.
Ezenkívül a Kiekert és a Brose bírságának összegét is 10 százalékkal csökkentették szerepük elismerése miatt. A Brose-nak mintegy 3,2 millió eurót, míg a Kiekertnek közel 15 millió eurót kell fizetnie.
Csak egy újabb a versenyellenes összeesküvések sorában
Ahogy az az Autovista Group összefoglalásából is kiderül, a legutóbbiakkal együtt a Bizottság eddig összesen 2,17 milliárd euró büntetést szabott ki autógyártókra és beszállítókra kartellekben való részvétel miatt. A feltárt kartellek résztvevői számos termék értékesítésében működtek már közre, ide értve a biztonsági öveket, a légzsákokat, a motor-hűtőrendszer alkatrészeit, az üléseket, csapágyakat vagy a világítást.
2017 júniusában például 27 millió euróra büntették az Automotive Lighting és a Hella vállalatokat, amiért azok összejátszottak a Valeóval fényszórók, valamint más világítóelemek szállításában. A Valeo, a kartell bejelentője, végül elkerülte a büntetést.