Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Egy zsugorodó tóban kell halásznia a magyar beszállítóknak
2024.05.21 16:16Nincs elég töltő, késik a kínai elektromos SUV
2024.05.21 15:19Tiltott kínai alkatrészekkel importálhatott autókat a BMW
2024.05.21 13:17Ellephetik a gyárakat az emberszabású robotok
2024.05.21 12:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Jóval nagyobb lehet az ötök köre?
Akár beszállítók is részesei lehetnek a német kartellügynek, a VW által közreadott dokumentumokban a Bosch neve is előkerül.
Épp egy hete bukott ki Németország eddigi legnagyobb kartellbotránya, a vádak szerint öt autógyártó – a VW, az Audi, a Porsche, a Daimler és a BMW – a kilencvenes évek óta hatvan munkacsoportban egyeztethetett a színfalak mögött egy sor iparági kérdésről. A szabálysértést a VW és a Daimler szinte egy időben jelentette a hatóságoknak, bízva a leendő büntetések mérséklésében.
A VW által közreadott dokumentumok vizsgálata közben a bonni versenyhivatalban a Bosch nevét is felfedezték, számol be az egész ügyről először hírt adó Der Spiegel. A beszállító a gyanú szerint a dízeles kocsikhoz tartozó AdBlue technológia adagolási kérdéseinek tisztázásakor segíthetett be az autógyártóknak.
Közel sem elképzelhetetlen a Bosch szerepvállalása az AdBlue-kérdésben, hiszen közvetve az adalékanyag tartályának szűkebbre szabása is vezethetett a VW-botrány kipattanásához, melyben a Boschnak szintén komoly szerepe volt.
A Spiegel arról is beszámol, hogy az öt autógyártó Dél-Koreában is megpróbálhatta a titkos összmunkát. Miután a Daimler modelljei feltűnést keltettek az ország saját károsanyag-kibocsátási tesztjén, a gyártók közös emissziós stratégiát igyekeztek kidolgozni, ezzel próbálva megakadályozni, hogy a koreaiak további, szigorúbb teszteket és típusengedélyeztetési eljárásokat vezessenek be, melyeket a németek nem, vagy csak nehézkesen tudtak volna teljesíteni.