Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Tesla-rivális autót dobhat piacra a Peugeot
2024.05.03 04:20Bővítik a zalaegerszegi autóipari tesztpálya műhelyszárnyát
2024.05.02 17:17Járműmérnök-hallgatóknak tartott képzést a BMW
2024.05.02 16:22Romániába költözik a Michelin gumigyára
2024.05.02 15:17Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Jön a középső légzsák
A ZF Friedrichshafen AG Aktív- és Passzív Biztonságtechnikai Divíziója, a ZF TRW egy az oldalsó ütközésekre optimalizált légzsákot vezet be.
Az úgynevezett központi légzsákot az első ülések támlájának belső felébe integrálják, a fej, a vállak és a törzs védelmét biztosítja a sofőrnek és az elöl ülő utas számára. A légzsák különösen hasznos az elöl ülők számára az oldalról és a hátulról oldalról érkező erőhatások esetén. Ütközés esetén abban segít, hogy stabilizálja az elöl ülők helyét a saját ülésükben – írta a német automobil-produktion.de szakoldal. Tehát a sofőr és az utas oldalirányú elmozdulását csökkenti nagymértékben, ezáltal megakadályozza, hogy bármelyikük is túlzottan nekiütődjön az az autó belső szerkeszti eleminek.
A központi légzsák az oldalról és hátulról érkező ütközések esetén nyújt jóval nagyobb védelmet |
A központi légzsák tartalmaz egy olyan modul, mely segíti a felfúvódását, akár szövettel, akár bőrrel borított maga az ülés. Ez a modul rugalmasan hozzáigazítható a konkrét modellek belső kialakításához, a háromszög alakú formával jobban be lehet illeszteni a telepítése során. – Egyre nagyobb az érdeklődés a technológiánk iránt, hiszen az Euro NCAP jelenleg is dolgozik az oldalütközések vizsgálati protokolljának felülvizsgálatán, mely 2018-ban léphet életbe – közölte a ZF TRW Globális Fejlesztési Igazgatósága. Úgy vélik, hogy a jövőben további légzsákokra lesz szükség az utasok védelme érdekében. A járműveket átlós irányba ért erőhatások vizsgálata kapcsán várhatóan új vizsgálati eljárásokat vezetnek majd be a jövőben. A ZF TRW megoldása segíthet megfelelni ezeknek a jövőbeni igényeknek. A nagy autóipari beszállítócég már együtt dolgozik az autógyártók különböző fejlesztési programjaival és közösen tanulmányozzák a központi légzsákok kapcsán felmerülő kérdéseket.