Beszállítók Így készül a Bosch az önvezető autók korára

Így készül a Bosch az önvezető autók korára

autopro.hu/Sz.K. | 2017.11.28 15:30

Így készül a Bosch az önvezető autók korára

30 évvel ezelőtt, amikor Gerhard Steiger a Robert Boschnál elkezdte karrierjét, a dolgok még teljesen máshogy mentek, az azóta eltelt időben a világ legnagyobb autóipari beszállítójánál is hatalmas változások és fejlődések voltak. Ha úttörő megoldások kellenek, amikből az önvezető autók profitálhatnak, hibákra buzdítanak, ameddig azok gyorsan megtörténnek, és lehet tanulni belőlük. Most az alvázrendszerek részlegének vezetője elmesélte, hogyan alkalmazkodik a Bosch az újdonságokhoz.

Hirdetés

A Boschnál fontos a kettős hozzáállás. Egyfelől előre látják az önvezetés fokozatos fejlődését az első szintről a másodikra, majd a harmadikra. Ez a klasszikus üzleti modellt követi. Másfelől azonban a nem tradicionális fejlődési utat is bejárják, a vállalat már dolgozik a megosztott önvezető autókon és a robottaxikon is, amik már ötös szintű önvezető járművek lesznek.

Rá kellett jönniük, hogy míg a biztonsági rendszerek terén nem lehet hibázni, a startup-szerű fejlődési útvonalon az önvezető járművek terén néha a hiba egy lehetőség, hogy tanulhassanak belőle és egy még jobbat alkothassanak, derül ki Gerhard Steiger szavaiból.

Nem tradicionális nézeteik szerint más az üzleti modell is. Nem egyéneknek, hanem flották számára árulják majd az autókat, hiszen az előnyök az autók nagyobb kihasználtságából következnek majd. Ezzel pénzt lehet megtakarítani, így több technológia beszerelhető az autóba. Ez természetesen fel fogja tornászni az árakat.

A Daimlerrel a teljesen önvezető, sofőr nélküli járművek terén való együttműködés egy vegyesvállalatban történik, így a két vállalat együtt tudja fejleszteni az érzékelőket, az útvonaltervezést, a biztonságot és még sok minden mást. Még a szoftvert is közösen fejlesztik. Csak a szenzorok azok, amiken a Bosch csak és kizárólag maga dolgozik.

– A közös munkára azért volt szükség, mert vannak olyan területek, ahol a környezet olyan komplex, hogy különböző szintű technológiákra van szükség. Ha három különböző érzékelő technológiánk van, és az egyik kiesik, még mindig elég szenzorunk van, hogy az egész környezetet beláthassuk – mondta el Steiger.

A vállalat tervei szerint a következő tradicionális termék egy forgalmi dugókalauz lesz, ami gyorsítja, fékezi és kormányozza az autót, egészen 60 km/h sebességig. A rendszer legkésőbb két éven belül piacra kerül. Ezután egy közúti kalauz is lesz, amely egy gombnyomásra átveszi a városon kívüli forgalomban is az irányítást az autó felett. Ez a következő évtizedben várható.

A vállalat számára a legnagyobb kihívás a teljes önvezetés terén az, hogy biztosak legyenek abban, hogy a rendszer megbízható és biztonságos.

– Nélkülözhetetlen, hogy minden, ami önvezető, biztonságos is legyen. Sok versenytárs alábecsüli az erőfeszítéseket, amelyek ahhoz szükségesek, hogy az ilyen eszközök tényleg holtbiztosak legyenek – mondta el Steiger.

Kiemelt Partnereink