Beszállítók Háromféle különleges abroncs is készül Rácalmáson

Háromféle különleges abroncs is készül Rácalmáson

Beck András | 2020.01.01 05:08

Háromféle különleges abroncs is készül Rácalmáson

A magyarországi Hankook-gyárban erősített oldalfalú, defekttűrő és hangelnyelő abroncsot is gyártanak a hagyományosak mellett.

Hirdetés

A Sealant részlegen készülnek a Hankook speciális abroncsai: a hangelnyelő, úgy nevezett "sound absorber", illetve a defekttűrő Sealguard technológiával készülő abroncsok. A Hankook mérnökei a vállalat saját „sound absorber” elnevezésű, csendes abroncs technológiáját alkalmazzák számos modellen. Egy speciális zajelnyelő poliuretán hab betét mkerül az abroncs belsejébe, amelyet a Hankook Sealguard anyagának vékony rétegével rögzítenek.

A Sealant részlegen készülnek a Hankook speciális abroncsai.
A Sealant részlegen készülnek a Hankook speciális abroncsai

Rágógumi-alapanyag

A Hankook Sealguard technológiájával készülő abroncsainak lényege, hogy az abroncs belső részét a futófelület teljes szélességében egy különleges viszkoelasztikus anyaggal vonják be, amely azonnal és maradéktalanul eltömíti a futófelületi defekteket. A ragacsos bevonat légmentesen zárja le a rést. Még azután is, hogy eltávolítottuk az idegen tárgyat, ennek átmérője legfeljebb 5 milliméter lehet. A speciális anyag alapja hasonlít a rágógumik gyártásánál is használthoz.

A különleges abroncsok 95 százalékát közvetlenül az autógyáraknak szállítja a Hankook.
A különleges abroncsok 95 százalékát közvetlenül az autógyáraknak szállítja a Hankook

Erősített oldalfal

Emellett a Hankook termékei között elérhetőek a Hankook Runflat System (HRS) technológiával gyártott abroncsok is, a Hankook defekttűrő abroncsait is, amelyek légvesztés esetén is tovább használhatók. Összesen 80 kilométer távolságig, maximum 80 kilométer/órás sebességgel lehet ezekkel közlekedni a nyomásvesztés pillanatától, ezt egyébként a szabályozás mondja ki a Runflat kategóriájú abroncsoknál. Így megőrizheti mobilitását az autós akár az oldalfal sérülése esetén is. Ezután viszont a sérült abroncsot egy újra kell cserélni.

A Hankook Sealguard technológiájával készülő abroncsainak lényege, hogy az abroncs belső részét a futófelület teljes szélességében egy különleges viszkoelasztikus anyaggal vonják be.
A Hankook Sealguard technológiájával készülő abroncsainak lényege, hogy az abroncs belső részét a futófelület teljes szélességében egy különleges viszkoelasztikus anyaggal vonják be

A különleges abroncsok 95 százalékát közvetlenül az autógyáraknak szállítja a Hankook.

Kiemelt Partnereink