Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
A Toyota ismét a legrosszabb autógyártó lett a klímalobbi terén
2024.05.21 04:20Most érdemes kábelgyártásra váltani!
2024.05.20 16:23Arra kérik a franciákat, hogy „vezessenek úgy, mint a nők"
2024.05.20 12:21Nincs szociális érzéke az önvezető autóknak
2024.05.20 08:18Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Hamarosan eldőlhet a Takata sorsa
Szeptember végén Japánban a nagyobb autóipari vállalatok lényegében eldönthetik a járműipar történetének legkomolyabb visszahívását okozó beszállító jövőjét.
Legnagyobb vevői, köztük a General Motors és a Ford képviselői is jelen lesznek azon a Japánban tartott tárgyaláson, melyen a Takata beszállítóért tett vételi ajánlatokat vizsgálják majd meg, írja az Automotive News. Az anyagi terhei csökkentése érdekében már a csődeljárási kérelmet fontolgató Takatáért öt vállalat is bejelentkezett, köztük az Autoliv és a Daicel.
A több tízmillió hibás légzsákaktiváló töltet miatt szorult helyzetbe került Takata májusban szerkezetátalakítási törekvéseivel együtt ismertette terveit: a csőd elkerülése érdekében olyan befektetőket kerestek, akik az ellenőrző célú részedés megszerzésével segítik átvészelni a légzsákbotrány időszakát.
Az erre a felhívásra érkezett javaslatokat tárgyalják meg szeptember 27-29. között Japánban. Ha a vállalatok képviselőinek találkozása eredményes lesz, akkor a visszahívások további finanszírozásáról is döntés születhet.
Az akvizíciós ügybe azért szólhatnak bele a fogyasztók (a GM és Ford), mivel a vásárlói kör megtartása létfontosságú a Takata számára. A beszállító ezzel igyekszik biztosítékot nyújtani arra, hogy a szükséges alkatrészeket készítő szerelősorok nem állnak le a jövőben.