Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
A Nordson megkezdi az új folyadékadagoló rendszerének forgalmazását
2024.05.03 16:18Leállítják szénerőműveiket a legfejlettebb országok
2024.05.03 15:23Ha van rá igény, a Stellantis visszatáncolna a belső égésű autókhoz
2024.05.03 13:25Félidejéhez érkezett a Rába Modernizációs Program
2024.05.03 12:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Növelné gyártási kapacitásait a Bosch
Világszerte a Bosch közel száz üzemben kellett leállítani a termelést, így a vállalat elsődleges kihívása az idei évre, hogy a gyártási kapacitásait ismét növelni tudja. A növekedés mellett a fenntarthatóság is nagyon fontos szempont a vállalatnál, az éghajlatvédelem kiemelt jelentőséggel bír a vállalatnál. Idén természetesen a koronavírus elleni küzdelem is nagy hangsúlyt kap.
A Bosch éves sajtótájékoztatójára ezúttal online került sor a járványügyi helyzetre való tekintettel. Az eseményen először Dr. Volkmar Denner, a Bosch igazgatótanácsának elnöke szólalt fel.
Denner elmondta, hogy a Bosch célja a gyártás felfuttatásának összehangolása és az ellátási láncok biztosítása, különös tekintettel a gépjárműgyártásra. Hozzátette, hogy biztató lehet a kínai példa, hiszen az ázsiai országban már negyven üzemben sikerült újraindítani a gyártást, és az ellátási láncok is stabilan működnek. Denner kiemelte, hogy a cég számos intézkedést hozott a dolgozóinak védelmére a koronavírus-járvány terjedésének megakadályozása érdekében.
Küzdelem a járvány ellen
A Bosch sajtótájékoztatóján szó esett a vállalat által fejlesztett koronavírus-gyorstesztről is, amiről korábban az autopro.hu már beszámolt. Mint kiderült, a készülék iránt hatalmas az érdeklődés, az év végére pedig a tervek szerint az eredeti kapacitásnak az ötszörösét fordítja majd a beszállító ennek a tesztnek a gyártására. Ez idén egymillió, a jövőben pedig hárommillió gyorsteszt legyártását jelenti.
A gyorsteszteket jelenleg rendelőkben és kórházakban használják, de a további engedélyeztetés után szélesebb körben is elérhető lesz.
A teszt mellett védőmaszkokat is gyártanak a Bosch üzemeiben, összesen kilenc ország tizenhárom gyárában, Olaszországtól az Egyesült Államokig. A vállalat naponta 500 ezer védőmaszk előállítására képes. Az eddig elkészült maszkok a cég munkavállalóinak védelmére szolgálnak, de a megfelelő engedélyek beszerzése után szélesebb körben is használhatóak lesznek.
Nehéz év lesz az idei
Stefan Asenkerschbaumer, a Bosch igazgatótanácsának elnökhelyettese és a pénzügyi területért felelős tagja elmondta, hogy a koronavírus okozta recessziónak minden bizonnyal komoly hatása lesz a Bosch idei eredményeire, azonban korai lenne még megbecsülni az egész éves bevétel alakulását.
A gépjárműgyártás területén 20 százalékos visszaesésre számítanak a Boschnál, míg a cég bevétele 2020 első negyedévében 7,3 százalékkal esett vissza, csak márciusban 17 százalék volt a csökkenés az előző évhez képest.
A válságra reagálva több üzemben csökkentették a gyártás volumenét (például Hatvanban is, ahogyan arról korábban beszámoltunk), emellett a munkaórákat és a fizetéseket is csökkentették, beleértve utóbbi intézkedésbe a felsővezetést is.
Éghajlatvédelem a Bosch-nál
Denner megfogalmazása szerint ugyan most más problémákra kell összpontosítania a vállalatnak, de a bolygó jövőjét nem hagyhatják figyelmen kívül, ezért a Bosch folytatja a hosszú távú éghajlatvédelmi stratégiáját.
Tavaly bejelentette a cég, hogy 2020 végére az összes telephelye klímasemlegessé válik. Németországban már 2019 végére sikerült teljesíteni, hogy a Bosch összes üzeme karbonsemleges legyen.
Denner úgy látja, hogy egy olyan széleskörű technológiai fejlődésre van szükség, amely nem csupán az elektromos akkumulátorok számára jelöl ki utat a fenntartható mobilitás terén, hanem figyelembe veszi a hatékony belsőégésű motorokat és főként a megújuló szintetikus üzemanyagokat, illetve az üzemanyagcellákat is. A Bosch igazgatótanácsának elnöke a koronavírus válság leküzdése után a hidrogénalapú gazdaság kiépítésére és a megújuló szintetikus üzemagyagok gyártására hívta fel a figyelmet.
Az elektromos meghajtás csak kiegészítő megoldás
A Bosch piackutatása szerint 2030-ban három újonnan regisztrált járműből kettő dízel vagy benzines meghajtású lesz (ideértve a hibrideket is). A vállalat amiatt foglalkozik továbbra is a belsőégésű motorok fejlesztésével, ezek károsanyag-kibocsátásának csökkentésével. A Bosch elkötelezett a megújuló üzemanyagok mellett is.
A fentieken túl a beszállító az elektromobilitás területén is piacvezető kíván lenni, ezért 100 millió eurót fektet be elektromos erőátviteli rendszerek gyártásába.
A Bosch 2019-es eredményei
A globális gépjárműgyártás csökkenése ellenére a „Mobilitási megoldások” üzleti szektor 46,8 milliárd eurós árbevételt ért el a vállalatnál. Az árbevétel az előző évhez képest 1,6 százalékkal lett alacsonyabb, az árfolyamhatások nélkül pedig 3,1 százalékkal csökkent. Ez azt jelenti, hogy a Bosch legmagasabb árbevételt elérő üzletága túlteljesítette a globális gyártási mennyiségeket.
A többi üzletágban enyhe visszaesés vagy enyhe emelkedés volt tapasztalható, kiugró adatok nélkül. Földrajzilag Európa hozta a legjelentősebb bevételt a Bosch számára, míg számottevő változást az ázsiai térségben lehetett tapasztalni, a kínai és az indiai gépjárműgyártás visszaesésének köszönhetően a Bosch bevételei is csökkentek, 5,4 százalékkal.