Beszállítók Elektromos melegítésű katalizátorral teszik tisztábbá a kipufogógázt

Elektromos melegítésű katalizátorral teszik tisztábbá a kipufogógázt

autopro.hu/V.M. | 2020.03.17 14:22

Elektromos melegítésű katalizátorral teszik tisztábbá a kipufogógázt

Fotó: Continental Pressroom

A Continental korábbi hajtásláncfejlesztő részlegéből alakult, és továbbra is a vállalat tulajdonát képző Vitesco Technologies több millió értékű megrendelést nyert az elektromos melegítésű katalizátorára. A hatékonyságát már bizonyított eszköz segítséget nyújthat majd az autógyártóknak a jövőben érkező, Euro 7 szintű károsanyag-kibocsátási előírásoknak való megfelelésben.

Hirdetés

A dízelek számára, EMICAT márkanév alatt készülő részegységek a megrendelő kettő, 48 voltos hibrid rendszert használó kistehergépkocsijába lesznek beépítve. Az ismeretlen megrendelő számára készülő alkatrészek gyártása 2022 végén fog elkezdődni, ami egyúttal az elektromos melegítésű katalizátorok sorozatban gyártásának első alkalmát is jelölni fogja.

Nem érik el az üzemi hőmérsékletet a motorok

A mai takarékos, hatékony üzemű dízelmotorok a sűrű és lassú belvárosi forgalomban nehezebben melegszenek fel. A hidegebb kipufogógáz miatt a katalizátor lassabban éri el az optimális működését biztosító hőmérsékletet, így több káros anyag kerül a levegőbe. Ezt a problémát oldja meg az EMICAT elektromos katalizátora, azáltal, hogy a fent vázolt körülmények között is biztosítja a gyors felmelegedést. A katalizátor melegítéséről egy 48 volt feszültségű mild-hibrid rendszer gondoskodik rekuperációval, azaz a fékezéskor visszanyert energiát hasznosítva.

A kipufogógáz-utánkezelést hatékonyabbá tevő megoldás meg fogja könnyíteni a szigorú Euro 7 szabványnak való megfelelést. Rolf Brück, a Vitesco Technologies katalitikus átalakítók és szűrők részlegének vezetője elmondta, hogy a katalizátor megfelelő hőmérsékletének gyors elérése kritikus tényező a szigorú emissziós előírásoknak való megfelelésben, mivel a szennyező anyagok legnagyobb része a tesztciklus során a hidegindításkor kerül a levegőbe.

Kiváló teszteredmények

A Vitesco Technologies korábban már sikeresen bizonyította a 4 kilowatt teljesítményű fejlesztésének hatékonyságát. Egy 48 voltos dízel-hibrid rendszerrel hajtott jármű nitrogén-oxid-emissziója 40 százalékkal, míg szén-dioxid-kibocsátása 3 százalékkal esett vissza a WLTP-ciklus során. Ugyanez az elektromos katalizátorral ellátott jármű a rendkívül lassú „Londoni forgalom” menetciklusa során 62 százalékkal kevesebb nitrogén-oxidot bocsátott ki. Az elektromos katalizátornak köszönhetően a kipufogógáz-utánkezelés hatásfoka elérte a 97 százalékot.

Kiemelt Partnereink