Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Egy zsugorodó tóban kell halásznia a magyar beszállítóknak
2024.05.21 16:16Nincs elég töltő, késik a kínai elektromos SUV
2024.05.21 15:19Tiltott kínai alkatrészekkel importálhatott autókat a BMW
2024.05.21 13:17Ellephetik a gyárakat az emberszabású robotok
2024.05.21 12:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Eladná autóipari részlegének egy részét a Continental
Nikolai Setzer vezérigazgató december 4-én, a Continental tőkepiaci napján bejelentette, hogy az autóipari részleg egyes részeinek leválasztását fontolgatja a vállalat. Összességében ez a részleg árbevételének mintegy negyedét érintheti, az üzletág teljes eladását azonban kizárta a vezető.
A Continental az autók pilótafülkéivel és kijelzőivel kapcsolatos üzletágát választaná le az anyavállalatról. Az eddig 3,5 milliárd eurós árbevételű üzletágat kezdetben szervezetileg önállóan alakítják ki, hogy aztán meg lehessen vizsgálni a lehetőségeket – ami lehet eladás, vegyesvállalati formátum vagy önállósodás. Még semmi sem dőlt el, és Nikolai Setzer sem jelölt ki a fent folyamathoz menetrendet, amikor erről kérdezték.
Emellett hasonló lehetőségeket vizsgálnak az autóipar divízió egyéb, kisebb területein is, összesen 1,4 milliárd eurós árbevétellel. Setzer egyelőre erről sem közölt részleteket. A cégcsoport a nyáron már bejelentette, hogy a Contitech autóipari részeit leválasztja a cégről, és itt is megvizsgál minden lehetőséget, a partner belépésétől az eladásig.
Mint ismert, két évvel ezelőtt a cégcsoport már kiszervezte a belső égésű motorokkal foglalkozó üzletágát, a Vitescót, és bevezette a tőzsdére.
A fejlesztési központokat összevonják
A fenti folyamatok is a spórolást segítik, de a megtakarítások érdekében a jelenlegi 82 fejlesztési helyszín számát is csökkenteni kell - a kicsi és nem hatékony helyeket összevonják másokkal. A Continental azt is bejelentette, hogy mintegy 5500 adminisztratív állást szüntet meg a közeljövőben.
A Continental ezzel szemben növelni akarja a részvényeseinek juttatott osztalékot. A korábban beígért 15-30 százalékos nettó profit helyett a jövőben 20-40 százalékot akar kifizetni a társaság osztalékként – jelentette be Katja Garcia Vila pénzügyi vezérigazgató.
Középtávon a Conti az idén megcélzott 41-43 milliárd euróról 51-re 56 milliárd euróra kívánja növelni a teljes árbevételét – írja az Automobilwoche.
Magyarországon a Continental technológiai vállalat a jövőbeli autóipari trendekhez igazodó mesterséges intelligencia fejlesztő központtal, egy járműdinamikai fejlesztőközponttal és tesztpályával, hat gyárral, illetve egy regionális gumiabroncs kereskedelmi központtal van jelen. Hazánkban a vállalat mintegy 8 ezer munkatársat foglalkoztat. A Continental folyamatosan és nagy mértékben járul hozzá a közlekedés biztonságának javításához és a globális klímavédelemhez. Mindezt teszi fékrendszerek, hajtómű- és futómű-komponensek és infotainment megoldások biztosításával, valamint a járműelektronika, műszaki elasztomer-termékek fejlesztésével, ipari szállítási megoldások gyártásával és gumiabroncsok értékesítésével. Magyarországon a Continental Csoport mindhárom üzleti szektorával jelen van. Az autóipari és a gumiabroncs szektorokhoz tartozó, valamint az ipari megoldásokat szállító ContiTech vállalatok tevékenységet folytatnak Budapesten, Budaörsön, Makón, Nyíregyházán, Szegeden, Vácon és Veszprémben.
Tetszett ez a hír? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari hírekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!