Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Egy zsugorodó tóban kell halásznia a magyar beszállítóknak
2024.05.21 16:16Nincs elég töltő, késik a kínai elektromos SUV
2024.05.21 15:19Tiltott kínai alkatrészekkel importálhatott autókat a BMW
2024.05.21 13:17Ellephetik a gyárakat az emberszabású robotok
2024.05.21 12:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Egyre közelebb a megvalósuláshoz Dél-Európa legnagyobb akkugyára
Az Italvolt startup szerződést írt alá az olaszországi gigagyárának helyéül szolgáló terület megvásárlásáról. Elkészülte után a Piemont régióban lévő akkumulátorcella-gyár egész Dél-Európa legnagyobbja lesz.
A Scarmagno községben felépítendő üzem egyúttal Európa egyik legnagyobb tervben lévő gigagyára is. Az egység felhúzásához az Italvolt egy nagyjából egymillió négyzetméteres területet fog megvásárolni az ingatlanpiaci befektetéseket kezelő Prelios-tól. A területen az Olivetti olasz telekommunikációs cég egy korábbi gyára áll jelenleg.
Lars Carlstrom, az Italvolt vezérigazgatója és alapítója – aki a Britishvolt alapítója, egyben vezetője is volt 2020 végéig – a szerződéskötés kapcsán megjegyezte: ahhoz, hogy az Európai Bizottság tervének megfelelően 2035-re áttérhessenek a kibocsátásmentes autók gyártására, növelni kell az akkumulátortermelést, „és az Italvolt készen áll, hogy kivegye abból a maga részét.”
Az Italvolt 3,4 milliárd eurót tervez a létesítménybe fektetni, aminek végső termelőkapacitása 45 gigawattóra lesz. Az új gyár 300 ezer négyzetméteren fog elterülni, továbbá egy 20 ezer négyzetméteres kutató-fejlesztő központ is helyet fog kapni.
A kiválasztott lokáció vasúti és útkapcsolattal is rendelkezik, elhelyezkedése pedig stratégiai szempontból is előnyös, ugyanis Piemont Olaszország autógyártásának központja, ahol a Fiat, a Maserati, a Pininfarina, illetve a CNH Industrial is folytatnak termelői és fejlesztési tevékenységeket.
Az Italvolt előreláthatóan 2022 elején fogja megkapni az építési engedélyt. Az építkezés 2022 második felében kezdődhet, befejeződni pedig 2024-ben fog. Magát az üzemet az Italvolt a Pininfarina építészeti divíziójával együttműködve tervezi, nagy hangsúlyt helyezve a környezetvédelemre.
Drasztikus bővülés előtt az európai kapacitások
Az akkumulátorgyártó kapacitások Európában és a világ más részein is bővülnek az elektromobilitás térnyerésével. Daniel Harisson, az Automotive Manufacturing Solutions szakportált is gondozó Ultima Media autóipari elemzője szerint a lítiumion akkuk globális termelőkapacitása a tavalyi 475 gigawattóráról 2030-ra több mint 2850-re fog nőni. A következő évtized elejére az akkumulátorgyártás lokalizációjára törekvő Európa fog rendelkezni a globális termelőkapacitás durván harmadával, több mint 950 gigawattórával. 2020-ban a földrész csak 60 gigawattórát mondhatott mondhatott magáénak.
Az Italvolt gyára egyike lesz a Dél-Európában felépülő üzemeknek, ahol most gyakorlatilag sehol nem készítenek lítiumion akkumulátorokat. Itt épít majd gyárat a Volkswagen Csoport is, ami hat saját gigagyárának legalább egyiket Európa ezen a részén tervezi felhúzni.