Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
A takarékosság bajnoka az Airbus helikoptere
2024.05.17 09:22Az EU is büntetővám bevezetését tervezi a kínai elektromos autókra
2024.05.17 08:18Parkolókat bérel a Tesla, hogy eladatlan járműveit ott tárolhassa
2024.05.17 06:21Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Egyedi abroncsot tervezett a Bridgestone a kecskeméti Mercedesnek
A gumigyár az A- és B-osztályú Mercedes-Benz modellekre defekttűrő technológiával ellátott, nagyteljesítményű, 18 colos abroncsokat gyártottak. A gumit a vállalat római kutatás-fejlesztés központjában tervezték, majd Rómában és Tatabányán tesztelték.
„Az a célunk 2020-ra, hogy kapacitásunk 30 százalékát a gyári beszállítói piac fedje le és helyben, a régión belül tudjuk kiszolgálni az autógyárak szükségleteit" – mondta Topolcsik Melinda, a Bridgestone Tatabánya Termelő Kft. ügyvezető igazgatója.
Hatalmas beruházásba kezdett
Tavaly szeptemberben a vállalat a magyar kormány által 826 millió forinttal támogatott, 9,2 milliárd forint összértékű beruházás keretén belül jelentős gyártástechnológiai fejlesztést hajtott végre, és egy új, 10 ezer négyzetméter alapterületű raktárt adott át.
Az új épület összesen 180 ezer gumiabroncs tárolására alkalmas, amellyel 600 ezer abroncsra nőtt a teljes raktárkapacitás, lehetővé téve a nemzetközi és a Magyarországon működő autógyárak, illetve az abroncspiac rugalmasabb kiszolgálását.
Az egyik legmodernebb gyár működik Tatabányán
A vállalat eddig 130 milliárd forintot fordított tatabányai gyárának felépítésére, gépparkjának kialakítására és fejlesztésébe, amivel a létesítmény az egyik legmodernebb európai Bridgestone egységgé vált. A gyártásban és a minőségellenőrzésben mesterséges intelligencián alapuló eljárásokat is használnak.
Az üzemben prémium kategóriás gépjárművekre szánt, nagy sebességindexű, személyautó, SUV és kisteherautó abroncsok készülnek több mint 230 féle méretben.
A Bridgestone Tatabánya Termelő Kft. beszállítói hálózatát mintegy 750, döntő részben magyar kis- és középvállalat alkotja, amelyektől a cég 2018-ban 4,6 milliárd forint értékben vásárolt árukat és szolgáltatásokat. A vállalat éves árbevétele 2016-ban 36 milliárd forint, 2017-ben 53,1 milliárd, 2018-ban pedig 66,5 milliárd forint volt.
Nyitókép: Daimler Media