Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Új központot épített a szegedi Stravaco
2024.04.30 17:17Magyar cégekkel alakul át a városi közlekedés
2024.04.30 16:23Az osztrákoknál a posta is szén-dioxid-mentes kézbesítésre törekszik
2024.04.30 15:21Zöld utat kapott a Schaeffler és a Vitesco egyesülése
2024.04.30 13:18Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Bemutatkozott a Schaeffler merész kormányműve
A napokban sor került a Schaeffler új, hátsókerék-kormányművének premierjére. Azt azonban nem árulta el a német beszállító, hogy milyen autóba építették be a rendszert: annyit tudni, hogy egy tisztán elektromos SUV-ról van szó.
A Schaeffler közleménye szerint a hátsó tengely új kormányrendszerének köszönhetően jelentősen javul a járművek manőverezhetősége a városi forgalomban és parkoláskor, valamint javul a stabilitás sávváltáskor. A beszállító az első vásárlón kívül más autógyártókat is meggyőzött arról, hogy a jövőben a kormányrendszert használják járműveikben, de konkrét gyártókat és modelleket nem neveztek meg.
Az új hátsókerék-kormányzási rendszerének kulcsa a bolygógörgős hajtómű: „a világon elsőként a vállalat házon belüli ipari technológiai tevékenységeiből származó precíziós gépészeten alapul a rendszer” – írják. Az így létrejött rendszer különösen kompakt, könnyű, csendes működésű, és a járműbe való könnyű beépíthetőségre optimalizált. A tervek szerint 2023-ban és 2024-ben további modellek is sorozatgyártásba kerülnek a Schaeffler hátsó tengelyes kormányrendszerével.
„Optimalizált belső kialakításának köszönhetően hátsókerék-kormányrendszerünk kompaktabb, és kevesebb helyet foglal a járműben” – mondta Clément Feltz, a Schaeffler alváz üzletágának vezetője, hozzátéve, hogy a gyártók akár 15 százalékkal csökkenthetik az autó súlyát a megoldással. A rendszer kialakítását akusztikailag is optimalizálták, ami kisebb zajt is jelent, aminek különösen az amúgy is csendes elektromos autókban lehet jelentősége.
Már létezik hasonló
A hátsótengely-kormányrendszer az elmúlt évekig nem volt egy elterjedt megoldás, de a közelmúltból ismert például a Mercedes EQE vagy az EQS ilyen megoldása is. A Schaeffler új fejlesztésének különlegessége állítólag a bolygócsavarhajtás (a szokásos trapézcsavarozás helyett), amely „a cég saját ipari technológiájából származó nagy pontosságú mechanikán alapul”. A beszállító szerint ez lehetővé teszi egy különösen kicsi, halk és könnyű rendszer gyártását, amely könnyen beépíthető a járművekbe. Ez a termék az első vásárlón kívül más autógyártókat is meggyőzött, akik a jövőben a kormányrendszert használják járműveikben.
A Schaeffler hátsó tengely kormányrendszere két alrendszerből áll. Középpontjában egy nagy pontosságú mechanikai rendszer áll, a fent említett bolygócsavarozással. Ehhez tartozik még egy tápegység, amely az elektronikát, az elektromos motort és a szoftvert tartalmazza. A Schaeffler szerint a teljes rendszer kisebb kormányzási sugarat és jobb manőverezhetőséget biztosít, különösen azoknál az elektromos járműveknél, amelyekben akkumulátorok vannak az alvázban és az ebből adódó nagy tengelytávjuk.
Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!