Beszállítók Európában tíz autósból nyolc alacsony nyomású abronccsal közlekedik

Európában tíz autósból nyolc alacsony nyomású abronccsal közlekedik

autopro.hu | 2010.04.30 11:14

Európában tíz autósból nyolc alacsony nyomású abronccsal közlekedik

Az alacsony nyomású abronccsal közlekedő autósok 5.2 milliárd eurót pazarolnak el üzemanyagra, és 9.3 millió tonnával több széndioxidot bocsátanak ki évente.

Hirdetés

A 2009-ben 15 EU-s országban 52.400 személyautón végzett állapotfelmérések eredményei azt mutatják, hogy az autósok 81 százaléka alacsony nyomású abronccsal közlekedik.

Ezek az autósok évente 4.0 milliárd literrel több üzemanyagot égetnek el feleslegesen, ami 5.2 milliárd euró pluszköltséget jelent, és 9.3 millió tonnával több széndioxidot bocsátanak ki – ami éves szinten 3,47 g/km széndioxidot jelent az összes európai autóra lebontva.

A 2009-es 52.400 állapotfelmérést bevásárlóközpontok parkolóiban végezték a Bridgestone munkatársai Európa-szerte. A mérésekre a „Gondolkodjon, mielőtt vezet” közlekedésbiztonsági kampány keretében került sor, melyet a FIA Alapítvány (Fédération Internationale de l’Automobile), a Bridgestone Corporation és a nemzeti autóklubok indítottak 2005-ben.

A teszteredmények azt mutatják, hogy az autósok 26,5 százaléka rendszeresen alacsony nyomású abronccsal (legalább fél bárral a gyártó által ajánlott nyomásérték alatt) közlekedik, és 7,5 százaléka nagy veszélynek teszi ki magát a kritikusan alacsony nyomású (legalább 0.75 bárral a gyártó által ajánlott nyomásérték alatti) abroncsok miatt. Az autósoknak csaknem 17 százaléka elhasználódott gumiabronccsal, azaz 1.6 milliméternél kisebb mintamélységgel közlekedik, 9 százaléka pedig egyszerre elhasználódott és kritikusan alacsony nyomású gumiabronccsal jár.

Az alacsony nyomás növeli az abroncs gördülési ellenállását


Az eredmények azt mutatják, hogy sok autós nem tudja, hogy az abroncsban természetes módon csökken a nyomás, mint a luftballonban, és nem megfelelő nyomású gumikkal közlekedni nemcsak veszélyes, de növeli az üzemanyag-fogyasztást és a széndioxid-kibocsátást is. Ennek oka, hogy az alacsony nyomás fokozottan befolyásolja az abroncs gördülési ellenállását, mely meghatározó tényező a gépjármű üzemanyag-fogyasztásában. Az út minőségétől és a vezetési stílustól függően a gördülési ellenállás 18-26 százalékát képezi a gépjármű teljes erejének. Mivel az alacsony nyomás növeli a gördülési ellenállást, közvetlen hatással van az üzemanyag-hatékonyságra és a károsanyag-kibocsátásra.

A személyes biztonság veszélyeztetése

Az alacsony abroncsnyomás és az előírtnál kisebb mintamélység veszélyezteti a biztonságot. Az abroncsnyomás csökkenésével drámai mértékben csökken az autó irányíthatósága és fokozódik a kisodródás veszélye. Az alacsony abroncsnyomás a gumi élettartamát is rendkívül negatívan befolyásolja az abroncsváll fokozott terhelése és az oldalfalban keletkező hő miatt. A fokozottan alacsony nyomású abroncsok ezért könnyebben meghibásodnak.
Az előírtnál kisebb mintamélység közvetlen veszélyforrást jelent. Az 1.6 milliméternél kisebb mintamélységű abroncsoknál már 40 százalékkal alacsonyabb sebesség esetén is felléphet a hydroplaning veszélye.

A Bridgestone 2010-ben is támogatja a környezetbarátabb közlekedést

2010-ben a Bridgestone valamennyi járműre kiterjeszti a környezetbarát ECOPIA abroncsok
választékát. Az ECOPIA abroncsok hozzájárulnak a globális felmelegedés megelőzéséhez a széndioxid-kibocsátás csökkentésével, amit az alacsonyabb gördülési ellenállás hatására fellépő fokozott energiahatékonyság tesz lehetővé.

A Bridgestone 2010-ben továbbra is folytatja az állapotfelméréseket, melynek célja a biztonságos vezetői magatartás elősegítése olyan egyszerű közlekedésbiztonsági üzenetek közvetítésével, mint a gumiabroncs ellenőrzése. Európai programja keretében a Bridgestone sok hasznos ajándékot oszt az autósoknak. A Bridgestone szakemberei az alábbi időpontokban és helyszíneken várják az érdeklődő autósokat minden nap 9:00-17:00:

Időpontok és helyszínek

Időpont: 2010. május 7-9
Helyszín: 1-es számú Shell töltőállomás 1138 Budapest, Váci út 202-204.

Időpont: 2010. május 14-16
Helyszín: 20-as számú Shell töltőállomás 1097 Budapest, Könyves Kálmán krt. 24.

Az ellenőrzött abroncsok 26,5 százalékánál fokozottan alacsony volt a nyomás (ezeknek 7,5 százalékánál pedig kritikusan alacsony) Minden tizenegyedik autós nagy veszélyben van a fokozottan alacsony nyomású és az elhasználódott gumiabroncsok miatt.


Az ellenőrzött abroncsok 3 százalékának 50 százalékkal csökken a futásideje az alacsony nyomás következtében.
Az ellenőrzött abroncsok 16.6 százaléka alatta maradt az előírt 1.6 milliméteres barázdamélységnek.

28.2 millió abroncsot pazarolunk el évente az idő előtti kopás miatt A gépjármű teljes erejének 18-26 százalékát a gördülési ellenállás képezi Az ellenőrzött vezetők 26,5 százalékánál fokozott üzemanyag-fogyasztást tapasztaltunk az alacsony nyomás következtében Az alacsony nyomás miatt 5.2 milliárd eurót és 4,0 milliárd liter benzint pazarolunk el. Ez 9.3 millió tonna széndioxid-kibocsátással párosul. Ez éves 3.47 g/km többletszéndioxid-kibocsátásnak felel meg az összes európai autóra vetítve! A többletköltség összesen, beleértve a fokozott kopást és üzemanyag-felhasználást, éves 7.7 milliárd eurót jelent.

Számok és adatok

  1. A kampány mérete

2005

8,700 ellenőrzött jármű

10 ország

2006

20,300 ellenőrzött jármű

19 ország

2007

38,867 ellenőrzött jármű

19 ország

2008

31,178 ellenőrzött jármű

14 ország

2009

52,400 ellenőrzött jármű

15 ország

  1. A legfontosabb eredmények 2009-ben

Alacsony nyomás

  • Az ellenőrzött abroncsok 26,5 százalékánál fokozottan alacsony volt a nyomás (ezeknek 7,5 százalékánál pedig kritikusan alacsony)

  • Minden tizenegyedik autós nagy veszélyben van a fokozottan alacsony nyomású és az elhasználódott gumiabroncsok miatt.

Alacsony nyomás okozta kopás

+

Mintamélység

  • Az ellenőrzött abroncsok 3 százalékának 50 százalékkal csökken a futásideje az alacsony nyomás következtében.

  • Az ellenőrzött abroncsok 16.6 százaléka alatta maradt az előírt 1.6 milliméteres barázdamélységnek.

Az alacsony nyomás környezetre gyakorolt hatása

  • 28.2 millió abroncsot pazarolunk el évente az idő előtti kopás miatt

  • A gépjármű teljes erejének 18-26 százalékát a gördülési ellenállás képezi

  • Az ellenőrzött vezetők 26,5 százalékánál fokozott üzemanyag-fogyasztást tapasztaltunk az alacsony nyomás következtében

  • Az alacsony nyomás miatt 5.2 milliárd eurót és 4,0 milliárd liter benzint pazarolunk el.

  • Ez 9.3 millió tonna széndioxid-kibocsátással párosul

  • Ez éves 3.47 g/km többletszéndioxid-kibocsátásnak felel meg az összes európai autóra vetítve!

  • A többletköltség összesen, beleértve a fokozott kopást és üzemanyag-felhasználást, éves 7.7 milliárd eurót jelent.

Kiemelt Partnereink