Beszállítók A vártnál kevesebbet hozhat a felvonó üzletág eladása a thyssenkruppnak

A vártnál kevesebbet hozhat a felvonó üzletág eladása a thyssenkruppnak

autopro.hu/G.C. | 2020.08.04 17:21

A vártnál kevesebbet hozhat a felvonó üzletág eladása a thyssenkruppnak

Fotó: MTI

A felvonó üzletág értékesítéséből származó milliárdok pénzügyi fellendülést hozhatnának a thyssenkrupp számára, azonban a koronavírus okozta válság keresztbe tehet a vállalatnak. A meggyötört acél- és ipari csoport már pontot tenne a több milliárdot érő felvonókat gyártó üzletágának eladása végére.

Az esseni vállalat 17,2 milliárd eurót kap egy befektetői társulattól, amely az utóbbi időben az egyetlen megbízható profitforrásnak bizonyult. Az eladásról még a koronavírus németországi megjelenése előtt állapodtak meg.

A thyssenkrupp legfrissebb eredményei mínuszban vannak. A felvonó üzletág értékesítésből származó jövedelem komoly megkönnyebbülést jelenthetne, Martina Merz vezérigazgató ebből tervezte finanszírozni az adósságcsökkentést és a vállalati átalakítást.

Az azonban egyáltalán nem biztos, hogy jelentős összeg marad belőle a beruházásokra. „Egyértelmű volt, hogy a koronavírus jelentősen korlátozza a mozgásterünket” – ismerte el Merz, a féléves adatok májusi bemutatásakor.

„Nem tiltott a gondolkodás” az acéliparban

A thyssenkrupp több fronton lángol, így Merz nem zárja ki az acélipar radikális megoldásait. „Az ötletelést nem tiltják" - hangsúlyozta. A thyssenkrupp a hagyományos divízióban még kisebbségi részesedéssel is elégedett lenne a jövőben. Intenzív tárgyalások folynak már a lehetséges partnerekkel - mondta Merz.

A vállalat azon részeit, melyeknek a thyssenkrupp igazgatótanácsa nem látja a jövőbeni házon belüli működését, vagy amelyeket már nem szabad önállóan működtetni, új vállalati egységbe fogják „csomagolni”. Ide tartozik az üzemek építése, a rozsdamentes acél területe, a rugók és stabilizátorok gyártása, valamint a nehéz lemezek. A thyssenkrupp körülbelül 160 ezer alkalmazottja közül minden nyolcadikat érint az átszervezés.

A liftrészleg vásárlói az Advent és a Cinven pénzügyi befektetők, valamint az esseni székhelyű RAG Alapítvány, amelynek bevételükből finanszírozniuk kell a megszüntetett szénbányászat továbbra is felmerülő költségeit – írta az Automobilwoche.

Kiemelt Partnereink